اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

غیاثی در گفت‌و‌گو با فارس:

قم قهرمان بازی‌های بومی و محلی روستاییان و عشایر کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری قم از قهرمانی تیم بانوان قم در بازی‌های بومی و محلی جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری کشور خبر داد.

قم قهرمان بازی‌های بومی و محلی روستاییان و عشایر کشور شد
سیدمهدی غیاثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: ورزش روستایی و عشایری در استان قم از غنای بالایی برخوردار است و خوشبختانه باز هم شاهد موفقیت‌های ورزشکاران این هیئت در مسابقات مهم کشوری هستیم.
وی ادامه داد: چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری قهرمانی کشور به میزبانی هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان لرستان در شهرستان خرم آباد استان برگزار شد و تیم‌ها و نفرات برتر رشته‌های مختلف خود را شناخت.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم افزود: ورزشکاران شرکت‌کننده در این جشنواره رقابت خود برای کسب مقام‌های برتر رشته‌های مختلف را در محل میدان تیر لشکر 84 پیاده خرم آباد برگزار کردند که با قهرمانی تیم بانوان قم در اجرای بازی‌های بومی و محلی همراه بود.
غیاثی اضافه کرد: چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری قهرمانی کشور با حضور 320 ورزشکار و همراه در قالب 19 تیم از 18 استان کشور در مدت دو روز با هنرنمایی ورزشکاران مرد و زن شرکت‌کننده در بخش‌های مسابقاتی و فرهنگی ورزشی برگزار شد.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم افزود: با برنامه‌ریزی فدراسیون روستایی و عشایری، ورزشکاران شرکت‌کننده در این دوره در رشته‌های دال پلان، کشتی محلی با شال، قیقاچ، سوارکاری و معرفی بازی‌های بومی و محلی و گروه‌های موسیقی در بخش آقایان به رقابت پرداختند.
وی عنوان کرد: همچنین بانوان ورزشکار شرکت‌کننده در چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری قهرمانی کشور در رشته‌های دال پلان، هفت سنگ، قیقاچ، سوار‌کاری و معرفی بازی‌های بومی محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت تیم اعزامی قم در بخش اجرای بازی‌های بومی و محلی بانوان موفق به کسب مقام قهرمانی شد.
رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و عشایری استان قم تاکید کرد: در این جشنواره استفاده از پوشش‌ها و بهره‌مندی از گویش‌های محلی تیم‌های شرکت‌کننده به منظور معرفی بازی‌های بومی و محلی استان خود جلوه خاصی به مسابقات داده بود که مورد توجه و تحسین حاضرین قرار گرفت و در نهایت پس از برگزاری مسابقات و برنامه‌های معرفی شده از برترین‌های تجلیل شد.
وی خاطرنشان کرد: در بخش معرفی بازی‌های بومی ومحلی چهارمین دوره مسابقات و جشنواره فرهنگی ورزشی روستایی و عشایری قهرمانی کشور تیم بانوان قم در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی بخش بانوان شد که در بخش مردان نیز تیم روستایی و عشایری استان سیستان و بلوچستان در جایگاه نخست قرار گرفت و قهرمان شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول