اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هئیت ورزش روستایی سیستان‌وبلوچستان خبر داد:

درخشش بازیکنان بومی و محلی در جشنواره فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان گفت: بازیکنان بازی های بومی و محلی در جشنواره فرهنگی سیستان و بلوچستان حضور دارند.

درخشش بازیکنان بومی و محلی در جشنواره فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان
عبدالعلی کیخا فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: از عصر امروز به مدت یک هفته جشنواره فرهنگی سیستان و بلوچستان با همکاری میراث فرهنگی و استانداری سیستان و بلوچستان در کاخ سعدآباد تهران برگزار می‌شود.
 وی افزود: در این جشنواره بازی‌های بومی و مسابقات شترسواری نیز برای معرفی ظرفیت‌های روستایی و عشایری منطقه به اجرا در می‌آید.
‌رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان بیان داشت: توجه به بازسازی و احیاء ورزش‌های بومی و محلی بسیار ارزشمند و ماندگار است این اقدام اگر از کاوش میراث دست‌ساز بیشتر نباشد، حتما از آن کمتر نیست.
 کیخافرزانه ادامه داد: کشتی کچ‌گردان، ورزش چوب‌بازی، ورزش چاپ، ورزش سوارکاری با اسب و شتر و کبدی از جمله بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان است.
‌رئیس هیئت ورزش روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در ورزش‌های بومی و محلی هدف بازی تقویت حس تعاون، رقابت، قدرت و سرعت است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون 50 درصد جمعیت این استان در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند و 50 درصد از این جمعیت را نیز بانوان تشکیل می‌دهد که این خود اهمیت مشارکت بانوان در این ورزش‌ها را بیشتر می‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول