اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مکان‌های ورزشی فعلی مدارس دانش‌آموزان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت فعلی مکان‌های ورزشی روباز در حیاط مدارس صدمات جسمی زیادی در پی دارد.

مکان‌های ورزشی فعلی مدارس دانش‌آموزان را تهدید می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صادق ملکی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خواستار توجه به توسعه امر ورزش صحیح در مدارس و تامل در زمینه اصلاح نظام آموزشی شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: در حال حاضر اکثر حیاط مدارس که به‌عنوان مکان ورزشی روباز مورد استفاده قرار می‌گیرند، آسفالت هستند.
عضو شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: وضعیت فعلی مکان‌های ورزشی روباز در حیاط  مدارس صدمات جسمی زیادی در پی‌دارد و در آینده شاهد هزینه‌های سنگین به خانواده و جامعه خواهیم بود.
وی همچنین خواستار تامل در زمینه اصلاح نظام آموزشی شد و گفت: سئوالات زیادی در این زمینه وجود دارد تا مشخص شود جایگزینی این سیستم چه معایب و محاسنی در پی خواهد داشت.
عضو شورای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی بیان کرد: بی‌اطلاع بودن خانواده‌ها از اصلاح نظام آموزشی در سال آینده موجب اختلال در برنامه‌ریزی آنان خواهد شد که این امر در مقطع پنجم ابتدایی برجسته‌تر خواهد بود.
محمدحسن قناتی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تحصیل دانش‌آموزان در مقطع دبیرستانی گفت: در این زمینه برخلاف مطالب مندرج در برخی رسانه‌ها مبنی بر افزایش گرایش به رشته‌های علوم انسانی، روندی متعادل در این راستا وجود دارد و در حدود 26 درصد دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند.
وی ادامه داد: در روستاها و برخی شهرهای کوچک گرایش به رشته علوم تجربی نیز بیشتر است که ناشی از تمایل روانی و اجتماعی در میان دختران به رشته‌های تجربی است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علمی و کاربردی و تمایل آنان به رشته‌های نظری نیز موجب شده تا در زمینه نیاز جامعه و نوع فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز مشکلاتی وجود داشته باشد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول