اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

میانگین سواد فرهنگیان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت:میانگین سواد فرهنگیان استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است.

میانگین سواد فرهنگیان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال امینی در نشست هم‌اندیشی آموزش و پرورش با اصحاب رسانه که امروز در مجتمع آموزشی و رفاهی فرهنگیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در استان کرمانشاه 200 مجتمع آموزشی روستایی و 80 مجتمع آموزشی شهری وجود دارد که در تسهیل ساماندهی نیرو و تقسیم منابع برای ادارات آموزش و پرورش نقشی عمده بر عهده دارند.
وی گفت: تلاش ما این است که با متصل کردن این مجتمع‌ها به سامانه اداری و کاستن از تشریفات اداری گامی مؤثر برای چابک‌سازی مجموعه آموزش و پرورش که از برنامه‌های کلان وزارتخانه است، برداریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: این اداره نیروهای حق‌التدریس خود را که دارای 4 سال سابقه کار هستند، از بلاتکلیفی خارج و همه نیروهای شرکتی خود را به نیروی قراردادی تبدیل وضعیت کرده است.
وی گفت: با توجه به ادغام نهضت سواد آموزی در آموزش و پرورش به عنوان معاونت سواد آموزی، مشکل آموزشیارانی هم که دارای 60 ماه سابقه خدمت و مدرک فوق دیپلم و بالاتر هستند حل خواهد شد.
امینی عنوان کرد: از سال تحصیلی آینده ساختار 6.3.3 در آموزش و پرورش اجرایی خواهد شد به این ترتیب که کلاس ششم ابتدایی دایر شده و برای کسانی که این پایه را می‌گذرانند، پیش دانشگاهی حذف می‌شود.
وی افزود: کتاب‌های پایه ششم ابتدایی در حال تدوین هستند و درس مهارت‌های زندگی یکی از دروس اساسی این پایه محسوب می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص بحث کمک به مدارس تأکید کرد: مشارکت مردمی یکی از نیازهای آموزش و پرورش است ولی نباید اجباری در این خصوص صورت گیرد.
وی ادامه داد: اگر در مقوله جذب مشارکت‌های مردمی خطایی صورت گرفته باشد، این خطا در مدرسه صورت گرفته و باید اصلاح شود و این پول‌ها به هیچ وجه نباید سلیقه‌ای هزینه شود.
امینی در خصوص یک نوبته کردن مدارس در شیفت صبح گفت: تحقیقات نشان داده است که کیفیت یادگیری در شیفت صبح بالاتر است و اگر تاکنون این برنامه به طور کامل اجرایی نشده به علت وجود پاره‌ای مشکلات از جمله کمبود فضاهای آموزشی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین سواد فرهنگیان استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است و این یک موهبت برای ما محسوب می‌شود که امیدواریم بتوانیم بهره لازم را از این نعمت ببریم.
امینی در پایان سخنان خود در توصیه‌ای به رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ماه‌های آینده به علت در پیش بودن انتخابات ماه‌های داغی از نظر بحث‌های سیاسی است ولی ما به این مدیران تأکید می‌کنیم که تمام توان خود را معطوف مسائل آموزشی و پرورشی کرده و از وارد شدن به این بحث‌ها پرهیز کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول