اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

آموزش و پرورش بهترین نهاد برای آگاهی بخشی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به نقش آگاهی در پیشگیری و کاهش خسارت ها گفت: آموزش و پرورش بهترین نهاد برای آگاهی بخشی است.

آموزش و پرورش بهترین نهاد برای آگاهی بخشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رحیم زمانی ساعاتی پیش در حاشیه سیزدهمین مانور زلزله مدارس شهرستان های استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش های آموزش و پرورش در سطح استان تهران در ارتباط با آموزش‌های برخورد صحیح با حوادث طبیعی همچون زلزله عنوان کرد: در این راستا تعداد 100 نفر مدرس، تعلیم دیدند و به 6 هزار دانش آموز، زلزله را آموزش دادند که طی سه سال این روند ادامه دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران افزود: حدود یک هزار بسته آموزشی در سطح مدارس شهرستان‌های استان تهران در این ارتباط توزیع شده است و از 25 آبان تا 5 آذر ماه حدود 750 هزار دانش آموز هنرستانهای استان تهران در مدرسه خود مانور زلزله نیم ساعته برگزار کردند.
زمانی با اشاره به نقش آگاهی در پیشگیری و کاهش خسارات گفت: آگاهی شناخت پیدا کردن، تسلط بر موضوع، توان اظهار نظر پیدا کردن و انتقال آن به دیگران به شکل مکتوب یا شفاهی است و در فرایند آگاهی همه باید مشارکت کنند و برای همه اقشار و سنین جامعه در هر کشوری نیاز است و هر کشوری که بتواند میزان آگاهی خود در زمینه های مختلف را افزایش دهد، در پیشگیری از آن موضوع موفق تر عمل می کنند که زلزله یکی از این موارد است.
وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش بهترین نهاد برای آگاهی بخشی است، خاطرنشان کرد: آگاهی و پیشگیری از خسارتهای زلزله باید در جایی نهادینه شود که آموزش و پرورش بهترین مکان برای نهادینه کردن آگاهی در بخش های مختلف ازجمله زلزله است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در پایان تصریح کرد: نخستین گام برای زلزله، آگاهی است و آنگاه که آگاهی ایجاد شود درصد خسارتها پایین می آید و اگر این آگاهی و شناخت نسبت به زلزله وجود نداشته باشد خسارت به اوج می رسد و جبران خسارت ها به زمانی طولانی نیاز دارد و وظیفه آموزش و پرورش تعلیم تمام مهارتهای زندگی و بخشهای مدیریتی در حد قابل قبول است و این مکان بهترین مکان برای آگاه سازی است زیرا دانش آموزان هر مهارتی که می آموزند، خانواده را نیز آگاه می سازند. 
این گزارش حاکی است، سیزدهمین مانور زلزله و ایمنی مدارس شهرستان های استان تهران با حضور رحیم زمانی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ری، روسای آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان این شهرستان در هنرستان آیت الله صدر شهرری برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول