اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای هوشمندسازی مدارس؛

بودجه آموزش ضمن خدمت در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: به منظور هوشمندسازی مدارس اصفهان و اتصال به شبکه اینترانت ملی، بخشی از بودجه آموزش ضمن خدمت مدیران دستگاه‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

بودجه آموزش ضمن خدمت در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمجید عاملیان ظهر امروز در جمع مدیران با بیان اینکه هیئت دولت مصوبه‌ای را برای اتصال مدارس کشور به شبکه اینترانت ملی به تصویب رساند، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه آموزش و پرورش بابت اتصال 15 هزار مدرسه به شبکه اینترانت ملی، حق اشتراک می‌پردازد اما شرکت مخابرات ایران متعهد شده است پس از اتصال 20 هزار مدرسه جدید به شبکه اینترانت ملی مودم رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهد.
وی افزود: با اتصال مدارس کشور به شبکه اینترانت ملی، محتوای آموزشی مورد نیاز مراکز آموزشی تأمین و دانش‌آموزان از شبکه‌های دارای محتوای سالم بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: همچنین از طریق این شبکه ملی، سامانه‌های مجازی وزارت آموزش و پرورش مانند سامانه الکترونیکی نام‌نویسی مدارس، اتوماسیون اداری، حسابداری مدارس و سامانه آموزشی مجازی قرآن زیرپوشش این شبکه قرار می‌گیرند.
وی بیان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در هر استان که به نوعی ارتباط حقوقی با مصوبه ماده پنج آموزش مدیران و کارمندان ضمن خدمت دارند، می‌توانند در این طرح سهیم باشند و آموزش و پرورش را یاری کنند.
عاملیان ادامه داد: اگر استانداری این مصوبه را در استان به تصویب برساند دستگاه‌هایی که مایل به انجام این کار هستند، بدون منع قانونی می‌توانند بخشی از بودجه آموزش ضمن خدمت را برای هوشمندسازی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در تولید محتوا به صورت پایلوت اقدامات خوبی برای هوشمندسازی مدارس انجام شده است، اظهار کرد: در اختیار قرار دادن کیف و کتاب الکترونیکی و نرم‌افزارهای نوین آموزشی برای 100 هزار دانش‌آموز اصفهانی از جمله این اقدامات موثر بود و شهرک علمی و تحقیقاتی در این راستا مساعدت‌های زیادی را انجام داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: اجرای مشارکت دستگاه‌های دیگر نیازمند یک تایید استانی است تا آموزش و پرورش بتواند از ظرفیت دستگاه‌های دیگر بهره ببریم.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول