اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار قوچان:

مشکلات ازدواج با اتباع بیگانه نیاز به اطلاع‌رسانی دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قوچان بر اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر درباره مشکلات ازدواج با اتباع بیگانه تاکید کرد.

مشکلات ازدواج با اتباع بیگانه نیاز به اطلاع‌رسانی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رمضان‌علی حسین‌زاده در جلسه با موضوع پیشگیری از ازدواج دختران ایرانی با اتباع خارجی در مورد مشکلات ناشی از این ازدواج‌ها اظهار داشت: تولد فرزندان فاقد مدارک هویتی و وجود موانعی برای ادامه تحصیل، اشتغال و ازدواج آنان تنها بخشی از معضلات گریبانگیر این افراد است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قوچان بر لزوم حمایت از زنان ایرانی که همسران غیرایرانی آنها را ترک کرده‌اند تاکید و اضافه کرد: باید از تمام ابزارهای قانونی در راستای ایجاد محدودیت در وقوع این ازدواج‌ها استفاده کرد.
وی آگاهی از وضعیت شهرستان و اطلاع از آمار میزان ازدواج با اتباع بیگانه را شرط لازم برای برنامه‌ریزی صحیح، جامع و کارگشا در حل این معضل دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان موظف است در اسرع وقت نسبت به اعلام آمار دقیق دانش‌آموزانی که از مادر ایرانی و پدر غیر ایرانی متولد شده‌اند، اقدام کنند.
وی اظهار داشت: از آنجا که کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی دو ارگان تاثیرگذار در بحث آموزش و ارتقای آگاهی عمومی در این زمینه هستند، باید در قالب کارگاه‌های آموزشی به تبیین معضلات ناشی از ازدواج با غیرایرانیان برای خانواده‌های تحت پوشش خود بپردازند.
حسین‌زاده همچنین برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان به ویژه در روستاها را اقدامی موثر در پیشگیری از وقوع این ازدواج‌ها دانست و خواستار اهتمام اداره آموزش و پرورش شهرستان قوچان در اجرای این مصوبه شد.
به گفته وی تذکرات و دستورات لازم برای محدودیت در ثبت اینگونه ازدواج‌ها توسط اداره اسناد و املاک به دفاتر رسمی ثبت ازدواج شهرستان ابلاغ می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول