اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

اظهارنامه گمرکی خوزستانی‌ها از مرزهای این استان صادر شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر صدور اظهارنامه گمرکی تولیدکنندگان و صادرکنندگان خوزستانی از مرزهای این استان تاکید کرد.

اظهارنامه گمرکی خوزستانی‌ها از مرزهای این استان صادر شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان از شرکت‌ها و صادرکنندگان خوزستانی خواست که اظهارنامه گمرکی کالاهای صادراتی خود در گمرکات و مرزهای این استان ‌ارائه دهند.
وی با اشاره به لزوم تهیه آمار دقیق صادرات کالاها افزود: تهیه اظهارنامه گمرکی هر تولید کننده در استان مبداء می‌تواند به ارائه آمار صحیح صادرات هر استان کمک کند.
وی ادامه داد: صادرات غیرنفتی استان به رقمی که پیش‌بینی شده بود نرسیده اما در هشت ماهه نخست امسال رشد 11 درصدی را شاهد بودیم.
رئیس کارگروه صادرات غیرنفتی خوزستان رشد 25 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای خوزستان را هدف این کارگروه در سال جاری عنوان کرد.
حجازی با اشاره به اینکه اطلاعات و آمارهای مطالعات موانع صادرات مربوط به بیش از دو سال گذشته است، تاکید کرد: سازمان بازرگانی خوزستان به عنوان دبیرکارگره صادرات غیرنفتی برای به روزرسانی این اطلاعات اقدام کند.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات و موانع صادرات غیرنفتی در کارگروه توسعه صادرات کشور مطرح می‌شود، از صادرکنندگان و تولید کنندگان خوزستانی خواست پیشنهادات و مشکلات خود را که از حیطه اختیارات استان خارج است ظرف دو سه روز آینده به کارگروه استانی به منظور طرح و بررسی در کارگروه کشوری ارائه دهند.
حجازی تاکید کرد: دستگاه‌ها برای ایجاد پنجره واحد تا ماه آینده اقدامات و تصمیم‌گیری‌های خود را به این کارگروه گزارش دهند.
وی با اشاره به اینکه دولت در صدد حل موانع صادرات است، خاطرنشان کرد: برای بررسی و حل موانع و مشکلات صادرکنندگان خوزستانی به ویژه در بخش ضمانت نامه و بیمه آمادگی داریم.
در این نشست کارخانه شیرپگاه، کارخانه تولید رب گوجه فرنگی شادچین، تولیدکننده روغن گلستان و اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار خوزستان مشکلات به عنوان بخشی از صادرکنندگان خوزستان مشکلات و موانع پیش روی خود را در این نشست ارائه کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول