اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 سال گذشته صورت گرفت؛

بهره‌مندی 1800 واحد مسکونی کردستان از تسهیلات بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی کردستان گفت: در دو سال گذشته یک‌هزار و 800 واحد در محدوده بافت‌های فرسوده استان از تسهیلات ویژه بافت فرسوده استفاده کرده‌اند.

بهره‌مندی 1800 واحد مسکونی کردستان از تسهیلات بافت فرسوده
محمد رسولی امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در سنندج تعداد واحدهای بافت فرسوده را 3 هزار و 638 واحد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تعداد واحدهای دارای پروانه ساخت در استان  33 هزار و 931 واحد در شهرهای بالای 25 هزار و 3 هزار و 505 واحد نیز در شهرهای زیر 25 هزار  پروانه ساخت، دریافت کرده‌اند.
وی گفت: در حال حاضر 65 پروژه در سنندج در حال احداث است که 50 تا 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برای بهره‌برداری و ساخت این پروژه‌ها تاکنون 45 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیازمند 35 میلیارد تومان دیگر اعتبار است.
به گفته رسولی طرح بافت قدیم سنندج برای اجرا ابلاغ شده و اجرای این طرح نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که امیدواریم سرمایه‌گذاران مشارکت جدی‌تری در راستای احیای بافت فرسوده شهر داشته باشند.
وی با اعلام اینکه بخش عظیمی از هویت فرهنگی و تاریخی در بطن بافت‌های فرسوده نهفته است، افزود: این هویت تنها از طریق بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به نسل آینده منتقل می‌شود.
مدیر کل مسکن و شهرسازی کردستان بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی را از مهم‌ترین استراتژی دولت عدالت‌محور عنوان کرد.
رسولی از طراحی نقشه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده سرتپوله سنندج ابراز خرسندی کرد و افزود: در گذشته چند طرح برای احیای بافت فرسوده سرتپوله طراحی شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.
در حال حاضر تعداد واحدهای مسکن مهر اتمام اسکلت در استان 26 هزار و 979 واحد، تعداد واحدهای اتمام سقف 25 هزار و 982 واحد، تعداد واحدهای اتمام سفت‌کاری 21 هزار و 496 واحد و تعداد واحدهای اتمام مراحل نازک‌کاری در استان 13 هزار و 412 واحد است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول