اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور کتابخانه‌های خراسان شمالی:

منابع بخش کودک خراسان شمالی به 29 هزار نسخه رسید

خبرگزاری فارس: کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی از افزایش منابع بخش کودک کتابخانه‌های عمومی استان به 29 هزار و 863 نسخه خبر داد.

منابع بخش کودک خراسان شمالی به 29 هزار نسخه رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، سید رسول شاکری با تاکید بر اهمیت مطالعه در سنین خردسالی، کودکی و نوجوانی نقش کتابخانه‌ها را در افزایش مطالعه کارآمد ارزیابی کرد.
وی با بررسی وضعیت بخش کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان، تعداد  کتابخانه‌های عمومی که به صورت نهادی اداره می‌شود را 43 کتابخانه عنوان کرد و افزود: از این تعداد 29 کتابخانه دارای بخش کودکان هستند.
شاکری زیربنای موجود برای بخش کودکان در کتابخانه‌های عمومی استان را 387 متر اعلام و کمبود فضا و منابع را از مشکلات اصلی این بخش دانست.
کارشناس امور کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی کتاب را دوست و یار مهربان بچه‌ها دانست و گفت: این کتاب است که می‌تواند به حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان پاسخ درست دهد.
وی نقش والدین و دیگر سازمان‌ها مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما و نشریات را در گرایش به مطالعه کودکان و نوجوانان حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر عادت مطالعه کردن زودتر ایجاد شود همان قدر پایدارتر خواهد بود.
خبر دیگری نیز حاکی است، کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری مسابقات کتابخوانی مکتوب ویژه مادران و زنان خانه‌دار خبر داد.
مهدی جنتی گفت: در راستای ارتقای مطالعه مفید و ترویج کتابخوانی با در نظر داشتن مناسبت‌هایی چون روز وحدت حوزه و دانشگاه و محرم‌الحرام، کتابخانه‌های عمومی، اقدام به برگزاری 13 مسابقه آنلاین کتابخوانی ویژه عموم مخاطبان، کتابداران، دانشجویان، طلاب و مادران و زنان خانه‌دار کرده است که از این تعداد، یک مسابقه مکتوب کتاب‌خوانی ویژه مقطع مادران و زنان خانه‌دار و یک مسابقه چکیده نویسی ویژه کارشناسان امور فرهنگی و کتابداران برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: منابع مسابقات به تمام کتابخانه‌ها ارسال خواهد شد و علاوه بر آن فایلpdf  برخی منابع مزبور نیز از طریق شبکه کتابخوانان حرفه‌ای قابل استفاده خواهد بود.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول