اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت مشکلات مالی؛

تیم‌های ژیمناستیک کرمان از رقابت‌های کشوری بازماندند

خبرگزاری فارس: دبیر هیئت ژیمناستیک استان کرمان گفت: مشکلات مالی موجب شد تا دو تیم دختران و پسران ژیمناستیک استان کرمان از حضور در مسابقات کشوری بازبمانند.

تیم‌های ژیمناستیک کرمان از رقابت‌های کشوری بازماندند
محسن بلوردی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در کرمان با انتقاد از وضعیت نابسامان مالی ورزش در استان کرمان اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی حاکم در ورزش، تیم‌های ژیمناستیک دختران و پسران کرمان در ماه گذشته از حضور در مسابقات کشوری بازماندند.
وی افزود: این اتفاق در حالی روی داد که ژیمناستیک‌کاران تیم پسران استان کرمان پس از اطلاع از این موضوع به عضویت تیم هرمزگان درآمده و با این تیم در مسابقات شرکت کردند.
بلوردی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ژیمناستیک در استان کرمان در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان فعال است، بیان داشت: کرمان با توجه به امکانات و ابزار موجود از نظر امکانات و زیرساخت‌ها در کشور جزو برترین‌هاست، اما مشکل کنونی ژیمناستیک این خطه مشکلات مالی است.
وی با اعلام خبری مبنی بر اعزام حمید گنجعلیخانی نایب رئیس هیئت ژیمناستیک استان کرمان به کشور چین در جریان برگزاری اردوی تیم ملی ژیمناستیک از 23 آذر ماه گفت: سجاد شمسی ژیمناستیک‌کار نوجوان کرمانی نیز چندی پیش به همراه تیم ملی کشورمان در کره جنوبی حضور داشت که این مسائل نشان‌دهنده پیشرفت ژیمناستیک استان کرمان در تمام ابعاد است.
دبیر هیئت ژیمناستیک استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر تمام تیم‌های ژیمناستیک در رده‌های سنی مختلف آمادگی حضور در مسابقات مختلف را دارند، اما مشکل فعلی اغلب هیئت‌های ورزشی کرمان کمبود بودجه و اعتبارات است، ضمن آنکه حامی مالی نیز برای حمایت از این رشته وجود ندارد.
بلوردی با اشاره به آخرین آمار ژیمناستیک‌کاران بیمه شده در استان کرمان گفت: تعداد یک‌‌هزار و 680 ژیمناست‌کار بیمه شده در استان کرمان فعالیت دارند در حالی که آمار ورزشکاران بیمه شده در این رشته در استان قزوین 6 هزار نفر است.
وی تصریح کرد: در کرمان به ورزش توجه آنچنانی نمی‌شود و با توجه به امکانات خوبی که در رشته ژیمناستیک وجود دارد، اما این رشته در فصل مدرسه‌ها مورد استقبال خانواده‌ها قرار نگرفته و خانواده‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند تا فرزندانشان را در کلاس‌های آموزشی چون کامپیوتر، زبان و موسیقی ثبت‌نام کنند در حالی که توجه به ورزش پایه و اساس بسیاری از موفقیت‌های زندگی محسوب می‌شود.
بلوردی با قدردانی از حمایت‌های صورت گرفته توسط عاطفی‌فر سرپرست هیئت ژیمناستیک استان کرمان اظهار داشت: با توجه به مشغله کاری وی جلسات هفتگی هیئت با حضور سرپرست هیئت برگزار می‌شود.
دبیر هیئت ژیمناستیک افزود: تیم‌های نوجوانان و جوانان پسران کرمان هم‌اکنون خود را آماده حضوری مقتدرانه در مسابقات قهرمانی کشور در استان کرمانشاه می‌کنند و امیدوارم تا زمان برگزاری این مسابقات تیم در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرد.
وی با اعلام خبر احتمال برگزاری مسابقات ترامپلین قهرمانی کشور در تمام رده‌های سنی در گروه دختران گفت: مذاکرات لازم برای اخذ میزبانی این مسابقات انجام شده است و امیدوارم با یاری فدراسیون بتوانیم در بهمن ماه سال جاری این مسابقات را در کرمان میزبانی کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول