اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان غربی خبر داد:

آموزش ژیمناستیک در مدارس آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: نایب ‌رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان غربی گفت: امسال ژیمناستیک در مدارس آذربایجان غربی آموزش داده می‌شود.

آموزش ژیمناستیک در مدارس آذربایجان غربی
نازیلا یزدانفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه آموزش ژیمناستیک در مدارس ابتدایی استان آذربایجان غربی از سال تحصیلی جدید اجباری می‌شود، اظهار داشت: ژیمناستیک رشته پایه مادر است و امسال با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش، ورزش ژیمناستیک در پایه چهارم ابتدایی آموزش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح تقویم ورزشی ژیمناستیک در آموزش و پرورش اجباری می‌شود و نیز مسابقات سطح بندی درجه 1، 2 و 3  آموزش و پرورش نیز در این راستا برگزار می‌شود.
این مسئول با اشاره به برگزاری کلاس‌های ‌داوری درجه 3 ژیمناستیک برای بانوان در سال جاری، افزود: برگزاری کلاس‌های ایروبیک ژیمناستیک و برگزاری کلاس‌های جشنواره‌های ژیمناستیک در فعالیت‌های مختلف در روز جهانی کودک و دهه فجر، برگزاری مسابقات آموزشگاهی در سطح آذربایجان غربی و کشور، برگزاری کلاس‌هایی در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان و برگزاری مسابقات ایستگاهی ژیمناستیک در دهه فجر از اهم برنامه‌های امسال هیئت ژیمناستیک استان است.
یزدانفر با تاکید بر تجهیز سالن‌های ورزشی به ویژه سالن‌های ژیمناستیک، ادامه داد: سالن‌های شهید رجایی و سالن ورزشی تختی هر دو مجهز بوده ولی غیراستاندارد هستند.
وی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای استان سطح کیفی انجام ورزش ژیمناستیک رشد خوبی دارد، گفت: شهرستان‌های میاندوآب، خوی و مهاباد در ژیمناستیک فعال‌تر هستند.
این مسئول بابیان اینکه امسال لیگ باشگاهی فقط در رده سنی بزرگسالان و برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا تعداد مسابقات در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک را افزایش دهیم.
نایب رئیس هیئت ژیمناستیک آذربایجان غربی گفت: وضعیت ژیمناستیک بانوان از لحاظ مالی و جذب اسپانسر خوب نیست و گرایش به سمت انجام ورزش ژیمناستیک در آذربایجان غربی مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. 
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول