اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

کسی پاسخگوی مشکلات شرق هرمزگان نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ عرصه بر اهالی شهر و روستاها در شرق هرمزگان تنگ شده است.

کسی پاسخگوی مشکلات شرق هرمزگان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از دفتر مردمی، سیدعلی میرخلیلی اظهار داشت: مشکلات حوزه انتخابیه بارها در قالب تذکرات متعدد در مجلس بیان شده اما کسی پاسخگو نیست، اگر چه مدیران استانی عملکرد خوبی دارند اما به دلیل نداشتن منابع اعتباری و بودجه نمی‌توانند مشکلات را رفع کنند.
وی با اشاره به اینکه معیشت صدها هزار نفر از اهالی استان هرمزگان از طریق صیادی و کشاورزی تامین می‌شود، اظهار داشت: دولت حاضر نیست منطقه و مشکلات آنرا از نزدیک ببیند و بررسی کند، این در حالیست که محمد رضا رحیمی معاون رئیس جمهور بعد از شنیدن مشکلات منطقه حضور وزیر جهاد کشاورزی و رسیدگی جدی به منطقه را لازم دانست.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: رئیس جمهور و وزرا احساس مسئولیت ندارند، آنها باید به دلیل نرسیدن به وضعیت و سامان مردم هرمزگان، از آنها عذرخواهی کنند.
وی با بیان اینکه عمده مشکلات مردم منطقه مربوط به آب شرب و آشامیدنی آنهاست اظهار داشت: عرصه بر اهالی شهر و روستاها در شرق هرمزگان تنگ شده است.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد دولت به ویژه وزارت جهاد کشاورزی گفت: خسارات سنگین آفات مرکبات و لیمو و تعرفه‌های بالای برق چاه‌های کشاورزی باعث از بین رفتن باغ‌های شهرهای استان هرمزگان شده است اما وزیر جهاد کشاورزی هیچ اقدامی نمی‌کند.
وی ادامه داد: هیئت دولت ۲۴ میلیارد تومان برای این حوزه انتخابیه تصویب کرد اما تنها ۴ میلیارد تومان آن که توسط کارشناسان خود دولت مشخص شده بود پرداخت شده است، کشاورزی و باغداری مناطق در حال نابودی است.
این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه کشاورزان دیگر رغبتی برای باغداری ندارند تاکید کرد: در صورت عدم رسیدگی به وضعیت کشاورزان منطقه باید نیاز بازار مرکبات کشور از طریق واردات رفع شود ضمن اینکه معیشت مردم منطقه با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شود.
نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد با بیان اینکه دولت به تذکراتی که از سوی مجلس داده می‌شود توجهی ندارد تاکید کرد: دولت باید پس از شنیدن تذکرات مسئله را بررسی و سپس آن را رد یا قبول کند اما این در حالیست که دولت به هیچ وجه به این مسئله توجهی ندارد و آنرا رعایت نمی‌کند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول