اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اصفهان:

نمایندگان مجلس بر تعهدات دولت در زمینه سالن اجلاس نظارت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از وضعیت عمل به تعهدات دولت در زمینه ساخت سالن اجلاس سران انتقاد کرد و گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر تفاهم‌نامه بین مدیران شهری اصفهان و مسئولان دولت بر سر سالن اجلاس سران نظارت کنند.

نمایندگان مجلس بر تعهدات دولت در زمینه سالن اجلاس نظارت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج رسولی‌ها ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه دولت بر‌اساس تفاهمنامه‌ای با مسئولان شهری اصفهان متعهد شد، مبلغ 100 میلیارد تومان برای ساخت مجموعه سالن‌های اجلاس سران به شهرداری اصفهان پرداخت کند، اظهار داشت: اما ‌این موضوع تنها به پرداخت 20 میلیارد تومان ختم شد.
وی افزود: در حال حاضر با تغییر مدیریت‌ها در سطح کلان نهاد ریاست جمهوری شاهد بی‌اهمیت جلوه دادن این تفاهمنامه که در قالب مصوبه دولت نیز در آمده است، هستیم که این موضوع جای تعجب و گلایه دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید مجوز بی‌اهمیت جلوه دادن تفاهمنامه یاد شده از سوی دولت بررسی شود چرا که قرارداد و تفاهمنامه رسمی با مسئولان شهری موجود است و شایسته است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این امر نظارت داشته باشند.

*مصوبه واگذاری بخشی از فعالیت دولت به مدیریت شهری وتو شده است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در زمینه مدیریت شهری و واگذاری بخشی از فعالیت‌های دولتی به نهادهای شهری به صورت پایلوت در اصفهان 6 نفر از مسئولان دولتی این موضوع را تصویب و صورت جلسه کرده‌اند، ادامه داد: اما در حال حاضر با تغییر معاون رئیس جمهور این موضوع به راحتی وتو شده و دیگر کسی به آن اهمیت نمی‌دهد.
حاج رسولی‌ها یادآور شد: بی‌توجهی به این موضوع مردم را معطل می‌کند و عدم شناخت از مدیریت شهری و مسائل استانی را نشان می‌دهد.
‌وی تاکید کرد: به علت همین بی‌اطلاعی‌ها بافت تاریخی شهر اصفهان در معرض تهدید قرار می‌گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: اصفهان شهر خاصی است که اگر مسائل آن به خودش واگذار نشود، مشکل ایجاد می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی باید برای پیشبرد برنامه‌های عمرانی، اجتماعی، رفاهی و آموزشی با توجه به مقتضیات محلی و با نظارت مردم بخشی از اقدامات به شوراهای محلی واگذار شود و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی نیز این موضوع مورد تائید و تاکید امام خمینی (ره) بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول