اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

مصوبات مجلس در راستای توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبات مجلس در بخش‌های مختلف در راستای توسعه و پیشرفت کشور است.

مصوبات مجلس در راستای توسعه کشور است
سعد‌الله نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در سال گذشته مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای تصویب مصوباتی تاثیرگذار در روند توسعه کشور داشت که موارد متعددی به تصویب رسید.
وی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در راستای توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات مجلس محسوب می‌شود، افزود: تسهیل بندهای اصل 44 قانون اساسی در راستای تقویت این دو بخش و هماهنگی‌های بیشتر صورت گرفته است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تصویب برنامه پنجم توسعه از فعالیت‌های ماندگار مجلس هشتم است که وقت زیادی از سوی مجلس برای این امر در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: همه فصول برنامه پنجم توسعه با دقت و نهایت ظرافت در سال گذشته طرح‌ریزی و نکته به نکته مورد توجه قرار گرفت تا در راستای توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها در پنج سال آینده به تصویب برسد.
نصیری از تصویب طرح شرکت‌های دانش بنیان از سوی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این شرکت‌ها در راستای استفاده بهینه از دانش و تجاری‌سازی ایده‌های نخبگان جامعه از اقدامات موثر مجلس محسوب می‌شود تا از این بخش حمایت‌های لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: تصویب راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از نخبگان و تجاری‌سازی ایده‌های دانش بنیان از دیگر اقدامات مهم سال گذشته است، که مسیر کشور را به سوی پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی هموارتر می‌کند.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تصویب طرح کسب و کار گام موثری در راستای تقویت بخش خصوصی و حوزه اقتصادی کشور است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و مراحل اجرایی خود را می‌‌گذراند.
وی یادآور شد: تصویب بودجه سالانه و نظارت جدی بر اجرای قوانین از طریق استیضاح و سئوال از وزرای مختلف و ارائه تذکرات کتبی و شفاهی مورد نظر مجلس از سوی نمایندگان از دیگر اقداماتی است که انجام شده است.
نصیری تصویب مصوبات تسهیلات بیمه‌ای و بخش سلامت را از دیگر مصوبات مجلس عنوان کرد و افزود: مصوبات بخش کشاورزی، صنعتی و اصلاح برخی قوانین مربوط به این حوزه‌ها از دیگر فعالیت‌های مجلس محسوب می‌شود.
وی بررسی ادغام وزارت‌خانه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های مجلس برشمرد و یادآور شد: ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، ادغام مسکن و شهرسازی و راه و ترابری در راستای کاهش حجم و چابک کردن دولت از مصوبات مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش این طرح را از طرح‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و بیان داشت: اجرای طرح جامع آموزشی، تغییرات ساختاری و محتوایی آموزش و پرورش و ایجاد تحول بنیادین در محتوی کتب در دانشگاه‌ها و مدارس از جمله طرح‌های مورد توجه مجلس شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه در راستای تصویب طرح تحول بنیادین جلسات مختلفی از سوی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مختلف در این راستا برنامه‌های خود را با کار کارشناسی ارائه کرده و در نتیجه پس از برگزاری چندین جلسه این طرح‌ها به تصویب رسیده است.
نصیری با بیان اینکه طرح‌های مختلفی به مجلس وارد و پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف به تصویب می‌رسند، افزود: ساعت‌ها کار کارشناسی لازم است، تا طرحی که در مجلس مطرح شده است با نتیجه مطلوب به تصویب برسد.
وی همه تلاش مجلس را تصویب قوانینی برای اجرای مطلوب طرح‌های مختلف دانست و افزود: هر طرحی در مجلس مطرح نمی‌شود مگر اینکه با کار کارشناسی و نیاز سنجی‌های مختلف در راستای توسعه و پیشرفت کشور مفید باشد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول