اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد:

برداشت بیش از 49‌ هزار تن محصولات باغی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در شهرستان کرمانشاه با 10هزار و 360 هکتار باغ بیش از 49 هزار و 438 تن محصولات باغی برداشت می‌شود.

برداشت بیش از 49‌ هزار تن محصولات باغی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، رضا زارعی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت باغات استان در شهرستان کرمانشاه قرار دارد، افزود: از میزان سطوح باغات این شهرستان 9‌هزار و 97 هکتار آبی و یک‌هزار و 263 هکتار باغات دیم و بیشترین محصول تولیدی این شهرستان گردو و انگور است.
وی با اعلام اینکه بیشترین سطح باغات شهرستان کرمانشاه در منطقه بیلوار است، تصریح کرد: از مجموع باغات این شهرستان 9‌هزار و 480 هکتار مثمر و 880 هکتار غیر‌مثمر است.
زارعی با اشاره‌ به انتخاب استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی و با در نظر گرفتن استعداد‌های طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه‌ افزود: با توجه به بررسی‌های اولیه و منابع آبی موجود از جمله سد گاوشان، مطالعاتی جهت توسعه باغات آبی در اراضی درجه 2 و 3 حاشیه کانال انشعاب یافته‌،‌ از این سد و حاشیه رود‌خانه قره‌سو انجام شده که در صورت تخصیص و انتقال آب و انجام مطالعات جامع کاربردی از هر لحاظ می‌توان برنامه‌های مطلوبی در راستای توسعه باغات شهرستان کرمانشاه به اجرا در‌آورد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول