اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

19 پروژه عمرانی در بخش ثمرین در حال اجراست

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: بیش از 19 پروژه عمرانی در بخش جدید‌التاسیس ثمرین اردبیل در حال اجرا و عملیاتی شدن است.

19 پروژه عمرانی در بخش ثمرین در حال اجراست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری پیش از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران اجرایی بخش ثمرین اظهار داشت: این تعداد پروژه با یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار در حال اجراست که تعدادی از آنها همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه روستاهای بخش ثمرین در حوزه برق‌رسانی و آب شرب بهداشتی جزو مناطق روستایی شهرستان اردبیل به حساب می‌آید، افزود: در این شهر حتی در مناطق زیر 10 خانوار نیز اهالی از نعمت برق و آب برخوردار هستند.
اکبری تاکید کرد: عملیات گازرسانی به همه روستاهای تابعه در بخش ثمرین طی سال آغاز شده و در صورت پیگیری‌های جدی شرکت گاز و سرعت عملیات اجرای آن این پروژه‌ها تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان داشت: با توجه به جدول زمانبندی مشخص از سوی پیمانکار همه ساکنان مناطق روستایی بخش ثمرین با تکمیل شدن عملیات گازرسانی از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.
فرماندار اردبیل در ادامه از تخصیص 170 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات فصل حوادث غیر‌مترقبه و مدیریت بحران شهرستان اردبیل به این بخش خبر داد.
وی اضافه کرد: مشکل عمده این بخش در زمینه آبرسانی به مزارع کشاورزی است که با همت سازمان جهاد کشاورزی و اجرای طرح‌های مکانیزه متعدد به سرعت این مشکل نیز در حال برطرف شدن است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح مکانیزه و لوله‌گذاری به شکل هیدروفلوم با زیر پوشش قرار دادن بخش عظیمی از اراضی کشاورزی با هدف برخورداری از شبکه آبرسانی از سد یامچی را در بخش ثمرین یادآور شد.
وی ادامه داد: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح امکان برخورداری زمین‌های زراعی به ویژه در دو روستای پرجمعیت جبه‌دار و معصوم‌آباد و رفع مشکل آب زراعی این مناطق فراهم می‌شود.
اکبری معضل عمده چندین ساله بخش ثمرین را ترمیم و بازسازی راه ارتباطی و جاده قدیم اردبیل- مشگین‌شهر اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل تصریح کرد: با وجود برخورداری اکثریت روستاهای بیشتر از 20 خانوار این بخش از راه آسفالت روستایی، مشکل عمده و ضرورت اجتناب‌ناپذیر اقدام اساسی در مرمت راه اصلی بین روستای این بخش است که همان جاده ارتباطی و قدیم اردبیل به مشگین‌شهر است و این پروژه در اولویت اصلی حوزه راهسازی قرار دارد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول