اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی:

فنی و حرفه‌ای خوسف شبانه‌روزی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با تاکید بر فراگیری آموزش در جامعه گفت: در همین راستا فنی و حرفه‌ای خوسف شبانه‌روزی می‌شود.

فنی و حرفه‌ای خوسف شبانه‌روزی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، حسین خوشایند صبح امروز در دیدار با بخشدار خوسف با بیان اینکه امروز مهم‌ترین دغدغه مسئولان بحث اشتغال است، اظهار کرد: اشتغال نیاز به آموزش تخصصی دارد تا فرد متقاضی اشتغال پس از دریافت تسهیلات به بیکار بدهکار تبدیل نشود.
وی با اشاره به طرح استاد شاگردی ادامه داد: طرح استاد شاگردی نوین به این شکل است که فرد در کارگاه‌های صنعتی، خدماتی و بازرگانی مشغول فعالیت می‌شود و کار‌آموز علاوه بر یادگیری حرفه، دستمزدی هم دریافت می‌کند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ده‌ها دوره نظام استاد شاگردی در استان در حال اجراست، افزود: در حال حاضر اگر فردی بخواهد شغل و حرفه‌ای کسب کند، باید برای یادگیری، هزینه زیادی پرداخت کند.
خوشایند عنوان کرد: نظام استاد شاگردی به دنبال این است که هزینه یادگیری افزایش پیدا نکند و بین نظام اشتغال با نظام آموزش فاصله ایجاد نشود.
وی تاکید کرد: به دنبال آموزش افراد دولت 3 تا 5 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی می‌دهد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت در روستاها و بلند مدت در شهر خوسف در رشته‌های مختلف مهارتی گفت: در همین راستا فنی و حرفه‌ای خوسف شبانه‌روزی می‌شود.
خوشایند با بیان اینکه در حال حاضر 25 کارگاه تنها در شهر بیرجند مشغول ارائه خدمات آموزشی هستند، افزود: به دنبال این هستیم تا بعد آموزش را به خارج از شهرها ببریم.
وی اضافه کرد: چون ‌مسئله اشتغال در استان از معضلات ویژه است، در تلاشیم در اسرع وقت، برنامه ویژه‌ای را طراحی و با همکاری ادارات اهداف خود را به منصه ظهور برسانیم.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی همچنین به اثر بخشی مهارت‌آموزی اشاره کرد و افزود: ممکن است در نقاط مختلف استان افراد تحصیل‌کرده‌ای باشند اما به خاطر نداشتن مهارت نمی‌توانند وارد بازار کار شوند.
خوشایند با تاکید بر تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت یادآور شد: به دنبال جذب افراد بیشتری در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم.
بخشدار خوسف نیز با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با نیاز منطقه باشد، گفت: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، صنایع بسته‌بندی و تولیدات دام سبک و پرورش طیور در خوسف با استقبال خوبی همراه شده است.
احمد بیکس با تاکید بر حمایت بیشتر از این صنایع و مشاغل افزود: تاکید بخشداری خوسف بر پروژه‌محوری بوده و در این راستا آموزش را نیاز ضروری می‌دانیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول