اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی گیلان خبر داد:

برپایی نمایشگاه تخصصی ایران در داغستان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان از برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران توسط اتاق گیلان در بندر ماخاچ‌کالای داغستان در بهمن امسال خبر داد.

برپایی نمایشگاه تخصصی ایران در داغستان
هادی تیزهوش تابان امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه مذکور و نقش اتاق گیلان در این راستا، اظهار داشت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گیلان با کسب مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نخستین نمایشگاه اختصاصی، بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران را در شهر ماخاچ کالا مرکز جمهوری داغستان (روسیه فدراتیو) در تاریخ هفت تا 9 بهمن امسال برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی‌‌های لازم با سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو صورت گرفته است، اذعان داشت: با حمایت این سفارتخانه و شرکت پروژه کریدور میرا داغستان سالنی با مساحت بالغ بر 2 هزار و 500 متر مربع در محل نمایشگاهی اکسپو کاسپین ماخاچ کالا با امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
این مسئول حضور شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی در نمایشگاه را قابل توجه خواند و تصریح کرد: توسعه و تعمیق روابط اقتصاد و تجاری بین ایران و جمهوری داغستان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی، توسعه و افزایش حجم صادرات غیرنفتی کشور و امکان سنجی مراودات بازرگانی بین گیلان و جمهوری داغستان توسط شرکت بازرگانی پارس پگاه تجارت به عنوان مجری نمایشگاه را از دیگر اهداف آن عنوان کرد.
تیزهوش تابان درباره کالای قابل عرضه در نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ارزشمند که برای نخستین بار در جمهوری داغستان برگزار می‌شود تمام کالاهای قابل صدور ایرانی در بخش‌های مصالح ساختمانی، صنعت سیمان، صنعت کاشی، سرامیک، مواد غذایی و کشاورزی، خودرو و قطعات نساجی عرضه می‌شود.
وی، کالای کیف و کفش، صنایع‌دستی، فرش دستباف، خدمات فنی و مهندسی در زمینه راه‌سازی، پل‌سازی، هتل‌سازی، مرمت هتل و صدور محصولات صنعتی، پتروشیمی و بهداشتی را قابل عرضه در نمایشگاه مذکور ذکر کرد.
رئیس اتاق بازرگانی گیلان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به مشارکت در نمایشگاه می‌توانند اطلاعات تکمیلی مورد نیاز خود را از واحد امور بین‌الملل اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گیلان و یا امور نمایشگاهی شرکت پارس پگاه تجارت در تهران دریافت کنند.
وی، برگزاری نشست و ملاقات هیئت تجاری با اتاق بازرگانی داغستان و سازمان‌های ذی‌ربط و بازدید هیئت تجاری از بازار سنتی و مراکز تجاری ماخاچ‌کالا را از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه برشمرد.
تیزهوش‌تابان، جمهوری داغستان را به لحاظ قرار گرفتن در جنوب قلمرو فدراتیو روسیه دارای موقعیت ژئوپولیتیک خاص عنوان کرد و افزود: بندر ماخاچ کالا سالانه قابلیت حمل هفت میلیون تن کالای مایع و دو میلیون تن کالای خشک را دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول