اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرودگاه قشم خبر داد:

بیابان‌زدایی300 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه قشم

خبرگزاری فارس: سرپرست فرودگاه بین‌المللى قشم گفت: 300 هکتار از زمین‌هاى اطراف فرودگاه بین‌المللى قشم بیابان‌زادیى مى‌شود.

بیابان‌زدایی300 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه قشم
به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، ناصر رجبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تامین سلامت تاسیسات فرودگاهى و عملیات پروازى، بیش از 300 هکتار دیگر از زمین‌هاى اطراف فرودگاه قشم بیابان زدایی مى‌شود.
وی افزود: سال گذشته فاز نخست عملیات بیابان‌زدایی اطراف فرودگاه بین‌المللى قشم با  اختصاص اعتبارى بالغ بر 3 میلیارد ریال در فضایى به وسعت 100 هکتار با همکارى شرکت کشت و صنعت و فضاى سبز قشم آغاز شد.
سرپرست فرودگاه بین‌المللی قشم ادامه داد: فاز دوم این طرح نیز با اختصاص اعتبار مربوط به این پروژه و با هدف تامین سلامت تاسیسات فرودگاهى و نهایتا سلامت عملیات پروازى با جدیت دنبال خواهد شد.
رجبی با اشاره به وجود شن‌هاى روان اطراف فرودگاه قشم و توفان‌هاى شنى این منطقه که موجب لغو پروازها در مقاطع مختلف در این فرودگاه مى‌شد، تصریح کرد: پروژه عملیات بیابان‌زدایی اطراف فرودگاه قشم بر اساس رفع این مشکلات، در دستور کار قرار گرفته است.
وى در پایان با اشاره به اهمیت اجرایى شدن فاز دوم این طرح گفت: با اختصاص اعتبار لازم براى اجراى فاز دوم این طرح به طور حتم با همکارى شرکت کشت و صنعت فضاى سبز قشم تا پایان سال 91 فاز دوم این طرح در فضایى به وسعت 300 هکتار اجرا خواهد شد.
یادآور می‌شود شهر قشم در شرقی‌ترین نقطه جزیره واقع شده ‌و به رغم آنکه این شهر نسبت به کل جزیره مرکزیت هندسی ندارد، اما به دلیل موقعیت مهم استراتژیک آن (دید گسترده به جنوب، شمال و شرق، دید به تنگه هرمز، نزدیکی به بندرعباس و...) از قدیم واجد اهمیت بوده و عمده‌ترین سکونتگاه جزیره محسوب می‌شده ‌است. انتخاب شهر قشم به عنوان پایگاه اصلی توسعه منطقه آزاد تجاری - صنعتی قشم نیز بر اهمیت این شهر افزوده‌ است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول