به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتیمقدم ظهر امروز در جلسه آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه مذکور اظهار داشت: نمایشگاه آثار دستی و تجسمی دانشآموز معلول به مناسبت روز جهانی معلولان در لاهیجان برگزار شد.
وی، معرفی توانمندیهای دانشآموزان استثنایی، معلول جسمی و حرکتی در عرصههای علمی، فرهنگی، هنری و نمایشگاهی را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه عنوان کرد.
این مسئول افزود: نمایشگاه مذکور با بیش از 200 اثر در رشتههای راستهدوزی، گلسازی، گلچینی، سرمهدوزی، هویه کاری و... در لاهیجان گشایش یافت و تا 26 آذر جاری برای بازدید علاقهمندان باز است.
وی با اشاره به اینکه پروانه دریایی دانشآموز آموزشگاه استثنایی مهارت حرفهای بازکیاگوراب لاهیجان است، خاطرنشان کرد: این دانشآموز در رشتههای مذکور فعالیت دارد.
به گفته بشارتیمقدم، بیش از 2 هزار و 800 دانشآموز در مدارس استثنایی و تلفیقی در 58 مرکز آموزشی و توانبخشی استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.
وی، آمار کارکنان معلول شنوایی، بینایی و جسمیحرکتی آموزش و پرورش استثنایی گیلان را نیز 32 نفر عنوان کرد و افزود: 15 نفر از معلولان جسمی ـ حرکتی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان تجلیل شدند.
بشارتیمقدم درباره اجرای طرح سنجش سلامت در تمام مناطق و شهرهای استان، افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد 31 هزار و 248 نفر نوآموز مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: از این تعداد، 28 هزار و 547 نفر نوآموز به مدارس عادی رفتند و تعدادی نیز پس از ارزیابی تخصصی به مدارس استثنایی معرفی شدند که پس از بررسی نهایی متعاقبا اعلام میشود.
به گفته این مسئول، طرح ملی سنجش از سال 73 با یک پایگاه در گیلان آغاز شد و پس از 17 سال از اجرای بهینه آن در تمام مناطق و شهرها و پایگاههای ثابت و انتقالی برای پذیرش نوآموزان میهن اسلامی آماده بودند.
بشارتیمقدم اجرای طرح مذکور را با هماهنگی و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، گروه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سازمان بهزیستی، سازمان صدا و سیما و.... عنوان کرد.
وی یادآور شد: در اجرای سنجش سال گذشته تعداد 29 هزار و 885 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که 329 نفر به مدارس استثنایی ارجاع شده بودند.
مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان، با بیان اینکه خدمت در آموزش و پرورش استثنایی قداست ویژه دارد، گفت: ملاک و هدف خدمت در این سیستم باید رضایت خداوند باشد.
وی جذب نیروی انسانی کارآمد و تخصصی در آموزش و پرورش استثنایی را بسیار مهم دانست و ابراز داشت: بیش از 60 معلم در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش استثنایی اضافه شده است.
به گفته بشارتیمقدم، تلاش در آموزش و پرورش استثنایی نیازمند عشق، دلسوزی و شفقت است و هر کس بخواهد در این حوزه موفق عمل کند باید از چارچوب صرف اداری فراتر رفته و خود را فدای هدف کند.
انتهای پیام/صا10
اخبار مرتبط
-
آموزش و پرورش استثنایی مازندران کمبود نیروی انسانی دارد
-
خبرهای خوشی برای دانشآموزان استثنایی در راه است
-
توجه به نیازهای دانشآموزان استثنایی جدی گرفته شود
-
تحصیل 1600 دانشآموز استثنایی در قم
-
توانایی دانشآموزان استثنایی نیازمند توجه مسئولان است
-
جشن گلریزان برای دانشآموزان استثنایی برپا شد
-
کارگاههای آموزشی والدین دانشآموزان استثنایی برگزار میشود
-
ورود 198 نوآموز به مدرسه استثنایی گیلان
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.