اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

انتخابات در چرام سالم و بدون خدشه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام گفت: بسترهای لازم برای اجرای انتخابات سالم و بدون خدشه در موعد مقرر در چرام فراهم آمده است.

انتخابات در چرام سالم و بدون خدشه برگزار می‌شود
سید شکرالله امامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به نزدیکی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یکی از مقوله‌های مهم و تأثیرگذار سیاسی و اجتماعی در سرنوشت کشور می‌باشد.
وی افزود: بالا بردن ضریب امنیت عمومی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و تبدیل کردن چالش‌های پیش روی کشور به فرصت برای پیشرفت و اعتلای نظام از مهم‌ترین تأثیرات آن در سرنوشت کشور بوده که مردم ایران به خوبی این راه را تشخیص داده و در آن حضور یافته‌اند.
فرماندار چرام با اشاره به ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: انتخابات یکی از راه‌های انتخاب سرنوشت مردم به دست خودشان بوده و سرنوشت سیاسی آن‌ها را همگام با تعلق و وابستگی به نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن دوچندان می‌کند، از این رو حضور مردم باید چشمگیرتر از گذشته باشد.

*انتخابات نهم مجلس از حساس‌ترین انتخابات‌های 30 سال گذشته است
امامی با بیان اینکه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از حساس‌ترین و مؤثرترین انتخابات در کشور است، یادآور شد: نهمین دوره انتخابات مجلس با شعار ستاد انتخاباتی که شعار همه مجریان انتخابات از جمله استانداران، فرمانداران و بخشداران و هیئت‌های اجرایی بوده با عنوان "مشارکت حداکثری، قانون مداری، عدالت‌محوری و امانت‌داری با ایجاد فضای مناسب انتخاباتی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عوامل متعددی در شور و نشاط و برگزاری انتخابات مؤثر خواهند بود، افزود: مهمترین عوامل تأثیرگذار در انتخابات مردم به‌عنوان انتخاب کنندگان، نامزدهای انتخاباتی به‌عنوان انتخاب شوندگان و عوامل اجرایی بوده که اگر هرکدام به نحو احسن وظایف خود را که در قانون اساسی مشخص شده انجام دهند، انتخابات سالمی را برگزار می‌کنیم.
فرماندار چرام گفت: همکاری مردم و نامزدهای انتخاباتی و تعامل آنها با مسئولان می‌تواند فضای خوبی را برای برگزاری انتخابات سالم ایجاد کند.

*ملاک احترام به کاندیداها فیلتر شورای نگهبان است
امامی خاطرنشان کرد: از دید مجریان انتخابات هر کس از فیلتر شورای نگهبان بگذرد احترام و جایگاه خاص خود را داشته و بدون اعمال نظر شخصی و با اتکا به شعارهای محوری و رعایت اصل امانت‌داری انتخابات برگزار شده و حق هیچ شخصی پایمال نمی‌شود.
وی در ادامه به نقش مجلس در راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص راهبردهای سیاسی اشاره کرد و افزود: همزمان شدن تصویب قانون کاهش روابط سیاسی با انگلیس نویدبخش این پیام بوده که اکثریت نمایندگان مشی و منش استکبارستیزی شهید مدرس را سرلوحه برنامه سیاسی خود قرار داده و جواب دندان شکنی به خیانت‌های چندین ساله روباه پیر استعمار انگلیس داده‌اند.

*ضرورت انتخاب نمایندگانی چون مدرس احساس می‌شود
امامی ادامه داد: این اقدام به جا و به موقع و در خور شأن مجلس اصولگرا بوده و امروز ضرورت انتخاب نمایندگانی همچون مدرس را دوچندان می‌کند.
وی یادآور شد: نمایندگان ما باید روحیه‌ای همچون مدرس داشته باشند که به رغم سادگی شیوه زندگی صلابت و پایداری در مقابل زورگویان و قدرتمندان و استکبار را داشت و از کشور و ناموس وطن در مقابل هجمه‌های استکباری و جنایت‌های آنان محافظت می‌کرد.

*مجلس نماینده ولایت‌مدار می‌خواهد
فرماندار چرام، استعمار پیر انگلیس را آموزگار همه متجاوزان دنیا دانست و گفت: مجلس نشان داد که سیبل اصلی را به درستی هدف آماج تهاجم سیاسی خود قرار داده چرا که اگر امروز اسرائیل در منطقه ابراز وجود می‌کند و تحرکات و ناامنی‌هایی را به وجود می‌آورد مولود انگلستان و هم‌پیمانان وابسته به این کشور استعمارگر است.
امامی ویژگی‌های نمایندگان واقعی را یادآور شد و گفت: نماینده واقعی مردم باید در رفتار و عمل صادق، وفادار و ملتزم به اصل ولایت فقیه و پایبند به اصول ام‌القوانین قانون اساسی جمهوری اسلامی و دلسوز و عاشق خدمت به مردم در عرصه نظارت بر اجرای قوانین، قاطع و دارای وسعت نظر و فراجناحی باشد و به اصل شایسته سالاری و به‌گزینی در نظام مدیریتی اعتقاد داشته و به آن عامل باشد.

*کاندیداهای انتخابات نظم و امنیت را محترم بشمارند
وی افزود: نماینده باید منافع عام را بر منافع خاص و گروهی ترجیح داده و نسبت به آرمان‌های شهدا و امام و فرامین مقام معظم رهبری پایبند و ملتزم بوده و در حوزه قانون‌گذاری که مهم‌ترین وظیفه او بوده اشرافیت کامل داشته باشد.
این مسئول امور سیاسی چرام در ادامه خطاب به کاندیداهای احتمالی مجلس نهم گفت: شما که می‌خواهید قانونگذار باشید باید از همین امروز پایبندی خود را به قوانین اعلام و در چارچوب آن به فعالیت پرداخته و از فرافکنی و متهم کردن مجریان انتخابات و پیش داوری‌های نادرست بپرهیزید.

*دامن زدن به تشنج از سوی کاندیداها خلاف قانون و شرع است
امامی دامن زدن به تشنجات را خلاف قانون و شرع دانست و یادآور شد: شما باید ضمن احترام به همه کاندیداهای احتمالی از هواداران خود بخواهید که نظم و امنیت را محترم شمرده و همگام با مردم و مسئولان به اجرای انتخاباتی سالم کمک کنید.
وی خاطرنشان کرد: کاندیدایی که از مراحل قانونی و فیلتر شورای نگهبان بگذرد از نظر مجریان انتخابات محترم بوده و با اصل عدالت‌محوری با او برخورد می‌شود.
امامی گفت: بستر لازم برای اجرای انتخابات سالم و بدون خدشه در موعد مقرر آماده است.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول