اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هنری شهرداری مشهد:

فراخوان جذب هنرمندان در فستیوال استقبال از بهار صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیر هنری شهرداری مشهد گفت: فراخوان جذب هنرمندان در فستیوال استقبال از بهار صورت می‌گیرد.

فراخوان جذب هنرمندان در فستیوال استقبال از بهار صورت می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، هادی مظفری در نخستین نشست هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در فستیوال استقبال از بهار 91 که در خانه هنرمندان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا تصمیم بر این بود که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته نسبت به انتشار فراخوان هنری برای بهار ۹۱ اقدام کنیم اما بهتر دیدیم که هنرمندان فعال در این زمینه دور هم جمع شوند، تا بتوان با استفاده از نظرات ارائه شده فراخوانی جامع منتشر کنیم.
مدیر هنری شهرداری مشهد ادامه داد: امسال زیباسازی شهر مشهد را در آستانه بهار ۹۱ در قالب فستیوالی شهری دنبال می‌کنیم. در این فستیوال که در ابعاد کلان‌شهر مشهد برگزار می‌‌شود، دو مرحله داوری می‌کنیم. مرحله اول هنرمندان بر‌تر، طرح‌های رسیده را داوری می‌کنند و پس از اجرای شهری، همشهریان و زائران به داوری آثار می‌پردازند. بر‌ترین آثاری که تایید و همراهی عموم مخاطبان را همراه داشته باشد به صورت ویژه‌ای تقدیر می‌شود.
در ادامه این نشست هنرمندان به نقد و نظر طرح‌های سال‌های گذشته و ایده‌پردازی برای بهار ۹۱ پرداختند.
محسن موسوی‌زاده -هنرمند رشته اوریگامی- در این جلسه اظهار داشت: من درخواست ثبت ایده‌ها و طرح‌های شهری را دارم. همه‌ سرمایه‌ هنرمند ایده‌ها و طرح‌هایش است. اگر شهرداری در مسیر حفاظت از حقوق معنوی آثار هنرمندان اقدام بکند، حرکتی شایسته انجام داده است.
سعید حاجی‌زاده -هنرمند رشته مجسمه‌سازی- نیز در ادامه خواستار برپایی موزه بهار در شهر مشهد شد و اظهار داشت: بهتر است پس از پایان فستیوال بهار، به جهت ارج نهادن به هنرمندان و ایجاد شناسنامه بهاری شهرمان، موزه‌ای دربرگیرنده آثار بر‌تر ارائه شده، ایجاد کنیم.
در بخش دیگری از این نشست که بیش از هفتاد هنرمند مشهدی در رشته‌های مختلف در آن شرکت داشتند انتقاداتی نسبت به سیکل داوری و همچنین پرداخت‌ مالی به هنرمندان از طرف بعضی از حضار مطرح شد که مدیر هنری شهرداری توضیح داد: مدیریت استقبال از بهار فرایندی نو در شهرداری است و هر سال نسبت به سال‌های گذشته نسبت به بازنگری در فرآیندهای مدیریتی دقت می‌کنیم به صورتی که در بهار سال ۹۰ برای هر هنرمندی که گزارش کار خود را در ابتدای سال ارائه کرده بود، پرداخت مبلغ قرارداد حداکثر تا پایان فروردین‌ماه انجام شد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول