اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

مماشات وزارت خارجه در برخورد با انگلیس را نمی‌پذیریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد از سیاست‌های اتخاذ شده در برخورد با انگلیس گفت: مماشات وزارت خارجه در برخورد با انگلیس را نمی‌پذیریم.

مماشات وزارت خارجه در برخورد با انگلیس را نمی‌پذیریم
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حسین قدیانی  که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) گفت: اگر علل قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را به خوبی بشناسیم می‌توانیم تحلیل درستی از جنبش‌های دانشجویی داشته باشیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امورات مسلمانان را از اساسی‌ترین دلایل قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) معرفی کرد و افزود: معاویه با نگاهی که داشت و با آن تزویر خاص خود به حکومت مسلط شده و در صدد بدعت گذاری در دین بود اما ظاهر دین دست نخورده بود بنابراین امام حسن (ع) با در نظر گرفتن یاران اندک و دید کوتاه اطرافیان صلح با معاویه را پذیرفت.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نیز در جامعه اسلامی خود باید بسیار مراقب باشیم که مبادا بدعت‌ها جایگزین معروف‌ها شود و تنها ظاهر دین بماند، حکم الهی بر زمین بماند و جامعه احساس وظیفه نکند و اسلام به انحراف رود.
قدیانی اظهار داشت: اما این مساله در مورد امام حسین (ع) متفاوت بود، در زمان یزید ظواهر نیز حفظ نگردید و کنار گذاشته شده بود، اینجاست که امام حسین (ع) سکوت را جایز نمی‌بینند و ورود می‌کنند تا اوضاع دین جد خود را اصلاح کنند و بنابراین عبرت‌های عاشورا باید به‌طور جدی توسط دانشجویان عزیز مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه به بررسی اجمالی جنبش دانشجویی در ایران پرداخت و تصریح کرد: جنبش دانشجویی از سال ۱۳۲۰ در کشور ما شکل گرفته و برخی صاحب‌نظران سیاسی بر این باورند که این جنبش سه دوره چپ گرایی، اسلام‌گرایی و لیبرالی را طی کرده است اما واقعیت این است که هرچند گاهی افکار شرقی و یا غربی سایه‌هایی بر جنبش انداخته‌اند اما جنبش دانشجویی برگرفته از نهضت عاشورا همواره اسلامی بوده و ناب حرکت اسلامی است.
وی در ادامه سیر تحول جنبش دانشجویی کشور را مورد تحلیل قرار داد و گفت: اوج این جنبش در ۱۶ آذرماه و در مخالفت با حضور نیکسون در ایران بود که منجر به شهادت چند فعال دانشجویی و نامیده شدن این روز به نام روز دانشجو شد.
قدیانی ادامه داد: یکی دیگر از جلوه‌های اسلامیت جنبش دانشجویی برگزاری سالگرد بزرگداشت شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ که اساس آن هم ورامینی‌ها هستند در کوی دانشگاه در ۱۵ خرداد ۵۶ است و این در حالی‌ است که اصولا خود حرکت  ۱۵ خرداد ۴۲ برگرفته از نهضت امام حسین (ع) است و این حرکت تا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ادامه می‌یابد و دانشجویان زمانی که شیطنت‌های جاسوس خانه آمریکا را می‌بینند اقدام به تسخیر لانه جاسوسی می‌کنند که این حرکت از سوی امام (ره) به انقلاب دوم تعبیر شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور تاکید کرد: در زمان انقلاب فرهنگی و جنگ تحمیلی نیز همین دانشجویان در جبهه‌های فرهنگی و نیز جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و شهدای فراوانی تقدیم کردند.
وی در ادامه اضافه کرد: امروز نیز در محیط‌های دانشگاهی شاهد هستیم علی‌رغم تمام عداوت‌های نظام سلطه محیط‌های دانشگاهی اسلام‌گرایانه است اگر چه متاسفانه نظام آموزشی ما هنوز نتوانسته به تولید علوم اسلامی بپردازد.
قدیانی عنوان کرد: امروز جنبش دانشجویی تمام فعالیت‌های سیاسی را به دقت رصد می‌کند و همواره نیرویی پیشرو و پیشران است، امروز جنبش دانشجویی ما منتقد جدی سیاست‌های دستگاه دیپلماسی در برخورد با کشورهای سلطه گر به‌ویژه انگلیس است، به برخی سیاست‌های وزارت خارجه اعتراض داریم به جهت اینکه اهل مماشات با سلطه گران نیستیم.
حسین قدیانی ادامه داد: تجمع دانشجویان در برابر سفارت انگلیس تجمع عقده ۲۰۰ ساله ای بود که از دولت بریتانیا و انگلیسی‌ها داشتیم،انگلیس هیچگاه خواستار منفعت کشور ما نبوده و همواره با معاندان و مخالفان انقلاب اسلامی همکاری و همفکری نموده است،امروز جنبش دانشجویی و انقلابی در دانشگاه های ما زنده است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور که سخنانش با فریادهای تکبیر نمازگزاران جمعه ورامین تایید می‌شد، تصریح کرد: امروز نظام بین‌الملل نتوانسته نیازهای سیاسی اجتماعی کشور ما را تامین کرده و معادلات را تغییر دهد بنابراین ما معتقدیم سیستم دیپلماسی کشور باید در ارتباط با کشورهای سلطه گر به‌ویژه انگلیس تجدید نظر کند، ما باید چشم فتنه را کور کنیم و یکی از محل‌های فتنه دولت انگلیس است، ملت ایران و جامعه دانشگاهی تحمل آن را ندارد که در مرکزیت پایتخت کشور اسلامی خود مکان و تریبونی در اختیار انگلیسی‌ها قرار داده شود که بتواند مرکز عداوت با نظام اسلامی شود.
قدیانی در پایان افزود: انقلاب اسلامی ریشه در شعارهای مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس دارد، ما مماشات وزارت خارجه در برخورد با انگلیسی‌ها را نمی‌پذیریم، کشوری که سال ۵۹ به بهانه اشغال سفارت ایران دو دیپلمات ما را مظلومانه به شهادت رساند امروز در ایران چه می‌خواهد، بنابراین دانشجویان ایرانی خواستار قطع ارتباط با با انگلیس بوده و این درخواست جدی خود را در طوماری در ۱۶ آذر فریاد زدند.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول