اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه خبر داد:

فعالیت 610 ستاد نماز جمعه در سطح کشور

خبرگزاری فارس: مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور گفت: هم‌اکنون بیش از 610 ستاد نماز جمعه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند.

فعالیت 610 ستاد نماز جمعه در سطح کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حجت‌الاسلام محمود سیاح در گردهمایی اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان نهبندان اظهار داشت: نماز جمعه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و بساط آنان را از بین می‌برد.
وی گفت‌: این سفرها با اهداف بازدید از وضعیت کنونی ستادها، به دست آوردن آمار آنها و بررسی مشکلات موجود و ارائه راهکار برای حل مشکلات ستادهای نماز جمعه انجام می‌شود.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور اظهار داشت: بیش از 21 هزار نفر از خواهران و برادران به عنوان بازوان اجرایی در بحث بسترسازی برگزاری نماز جمعه فعال هستند.
سیاح با بیان اینکه بیش از 100 شهر متقاضی ‏برگزاری نماز جمعه هستند، افزود: در شهرهای یاد شده براساس اولویت و پس از تعیین امام جمعه و مکان ‏مناسب، نماز جمعه اقامه می‌شود.
وی از اجرا و راه‌اندازی طرح مهد آدینه با همکاری بهزیستی در کشور خبر داد و گفت: این طرح در 200 شهر کشور به صورت آزمایشی در محل ستادهای نماز جمعه قبل از برگزاری مراسم نماز برگزار می‌شود.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور ایجاد آدینه مهد در ستادهای نماز جمعه را از برنامه‌های موثر برای رفاه حال نمازگزاران عنوان کرد.
سیاح در تشریح اجرای این طرح افزود: در این طرح کودکان خردسال نمازگزاران چند ساعت زمان برگزاری نماز در ‏اختیار مربیان بهزیستی در کنار مکان‌های نماز جمعه نگهداری می‌شوند.‏
وی ستاد نماز جمعه نهبندان را یکی از ستادهای برتر خراسان جنوبی برشمرد و یادآورشد: ما باید در بین اعضای ستادهای نماز جمعه روحیه اخلاص را تقویت کنیم و آن را در انجام همه اموراتمان پیشه کنیم.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور از اعضای ستادهای نماز جمعه خواست تا در برخوردها و رفتارهایشان به نحوی عمل کنند که سبب جذب اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به نماز جمعه شوند.
سیاح اطلاعات خود ستادی را مقدمه برنامه‌ریزی در ستادهای نماز جمعه عنوان کرد و در ادامه به طرح سازماندهی ستادهای نماز جمعه اشاره کرد. با هدف سازماندهی ستادهای نماز جمعه به تدوین آیین‌نامه اجرایی ستادهای نماز جمعه و یک نرم‌افزار پرداخته‌ایم.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور با اشاره به لزوم تشکیلاتی شدن ستادهای نماز جمعه بر سرعت دسترسی ائمه جمعه به اطلاعات صحیح تاکید کرد.
سیاح افزود: ایجاد سایت و وبلاگ، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی از برنامه‌های ستاد جوانان برای جذب جوانان است.
وی از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع ستاد ائمه جمعه کشور خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این نرم‌افزار دسترسی به اطلاعات ستادها با سرعت بالا و آموزش تخصصی به ستادها است.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور اظهار داشت: اکنون کتابچه آیین‌نامه ستادها و نرم‌افزار ستاد نماز جمعه با هدف متمرکز کردن ظرفیت‌ها تهیه و توزیع شده است.
سیاح گفت: 70 درصد اطلاعات اعضای ستادهای کشور جمع‌آوری و در نرم افزار مربوطه ثبت شده ‌ تلاش داریم در چند ماه آینده اطلاعات این نرم افزار به صورت کامل تهیه و در پایگاه اینترنتی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منعکس شود.
وی با استناد به نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: اعضای ستادهای نماز جمعه باید از درون مردم بجوشند و به هیچ نهاد و سازمانی وابستگی نداشته باشند.
مسئول ستادهای برگزاری نماز جمعه کشور یکی از وظایف مهم ستادهای نماز جمعه را شناسایی جوانان مستعد و جذب آنها به این ستادها عنوان کرد و افزود: باید به جوانان مسئولیت بدهیم تا در آینده از نظر نیروی انسانی دچار کمبود نشویم.
سیاح با اشاره به نقش اطلاع‌رسانی صحیح در کشور بر لزوم ارسال اخبار ستاد نماز جمعه‌های کشور به نشریه اقامه تاکید کرد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول