اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

حقوق‌بشر تنها در سایه نظام دینی به دست می‌آید

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: حقوق بشر شعاری است که تنها در سایه نظام دینی به دست می‌آید و نظام بشری قادر به برآورده کردن آن نیست.

حقوق‌بشر تنها در سایه نظام دینی به دست می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان آبادان با اشاره به نزدیک شدن سالروز تصویب اعلامیه قانون بشر و روز جهانی قانون بشر اظهار کرد: نظام بشری هرگز نمی‌تواند شعار حقوق بشر را متناسب با طبقات مختلف اجتماع و همگام با خواسته‌های تمام اقشار محقق سازد و این کار تنها از یک نظام دینی ساخته است.
وی افزود: حقوق ‌بشر شعار زیبایی است که در عصری که قانون جنگل بر آن حاکم است تنها برای فریب مردم برافراشته شده و تمام مصوبه‌های آن تاکنون علیه مستضعفان و به سود مستکبران جهان با هدف استثمار بوده‌ است.
امام جمعه موقت آبادان در ادامه به سالروز معرفی شدن عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی علیه ایران از سوی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: اینکه کدام طرف جنگ آغازگر آن بوده برای همگان آشکار بوده و هست زیرا تمام ملل غربی با حمایت‌های مالی و معنوی و نظامی و حتی استخباراتی از رژیم بعثی، این رژیم ساقط شده را به حمله نظامی علیه ایران تحریک و تشویق کردند.
محمدی‌پور همچنین درخصوص فرارسیدن سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب یکی از شهدای محراب تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره به دنبال حذف فیزیکی افرادی بوده‌اند که در عرصه هدایت مردم و افشاگری و روشنگری علیه استکبار مشعل‌دار هستند.
وی ادامه داد: تاریخ انقلاب اسلامی ایران مملؤ از نمونه‌های مخالفت و دشمنی با عالمان دینی هستند چراکه دشمنان اسلام خود به این مسئله واقف هستند که در عرصه حق و باطل آنها همواره در جایگاه باطل بوده و راهی که می‌روند باطل است اما برملا شدن آن را به دست بزرگان دینی تاب نمی‌آوردند و اقدام به حذف و ترور آنها می‌کردند.
امام جمعه موقت آبادان در ادامه سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه به هواپیمای جاسوسی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: این یک هواپیمای عادی و ساخته شده با امکانات مدرن نبود بلکه یک هواپیمای بدون سرنشین با امکانات فوق مدرن بوده که توقف و ضبط آن نشان‌دهنده قدرت ایرانیان است و این کار آنها ضرب شصتی برای دشمنان این مرز و بوم و اگر تاکنون برای آنها درس عبرتی نشده، عبرت‌های دیگری نیز در پیش است.
محمدی‌پور علاوه برآن درخصوص پیروزی اسلام‌گرایان در مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر اظهار کرد: کسب بیشترین آرای انتخابات برای اسلام‌‌گرایان تنها پیروزی مردم مسلمانان مصر نیست بلکه برای تمام مسلمانان حامی بیداری اسلامی در سراسر جهان یک موفقیت تلقی می‌شود.
وی همچنین مسلمانان را به پیروی از پیام اصلی قیام عاشورا که دفاع از ارزش‌های دینی است دعوت کرد و گفت: اباعبد‌الله (ع) با همراه کردن زنان و فرزندان با خود در مسیر قیام کربلا قصد ماندگاری این واقعه در تاریخ را داشتند و ما باید در ادامه این راه با تمام آنچه که داریم از اموال و انفس و فرزندان و شمشیر خود که زبان ماست از اسلام دفاع کنیم.
امام‌ جمعه موقت آبادان در پایان با اشاره به اینکه رعایت قوانین در جامعه وظیفه اصلی هر شهروندی است، خاطرنشان کرد: باید دیدگاه مردم به رعایت قوانین طوری باشد که حتی اگر در شهری هیچ نیروی انتظامی وجود نداشته باشد هر یک از افراد خود یک نیروی انتظامی بوده و دیگران را نیز به رعایت قانون امر کنند تا در نهایت با تشکیل یک جامعه قانونمند الگویی برای دیگر جوامع باشیم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول