اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

حقوق بشر بازی زورمندان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمان گفت: حقوق بشر یک بازی است، زیرا اگر به معنای واقعی وجود داشت، زورمندان نمی‌توانستند، عراق، فلسطین و افغانستان را اشغال کنند و بر طبل جنگ بکوبند و دیگر کشورها را تهدید کنند.

حقوق بشر بازی زورمندان است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران این هفته مرکز استان اظهار داشت: امام حسین (ع) می‌فرماید «فلسفه آفرینش انسان‌ها این است که خدای خود را بشناسند و در باره ذات اقدس الهی معرفت پیدا کنند».
وی با بیان اینکه هدف از خلقت انسان رسیدن به کمال و عبادت و بندگی راه رسیدن به کمال معنوی است، افزود: خداشناسی در فطرت انسان‌ها وجود دارد و در نهاد و فطرت ما عشق به خدا وجود دارد.
جعفری تصریح کرد: اگر ما خدای حقیقی را پیدا و عبادت کردیم از دیگران بی‌نیاز می‌شویم، اما اگر موفق نشدیم، خدای واقعی را درک کنیم به دنبال خدایان پوج و باطل می‌رویم.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بعضی از انسان‌ها در کشورهای جهان نتوانسته‌اند، خدای حقیقی را پیدا کنند، ابراز داشت: در این مناطق فردی برای معرفی خدای حقیقی به مردم حضور ندارد.
جعفری خاطرنشان کرد: سیدالشهداء (ع) می‌فرماید «تمام انسان‌ها در هر زمانی باید امام و رهبر خود را بشناسند تا به خداشناسی واقعی برسند».
وی تصریح کرد: اگر امام زمان خود را بشناسیم و امام ما را هدایت و راهنمایی کند به دنبال پرستش بت‌ها نمی‌رویم.
جعفری اذعان داشت: در دورانی که امام زمان (عج) ما غایب است و به امام معصوم (ع) دسترسی نداریم، باید از ولی‌فقیه، مراجع و علمای بزرگ پیروی کنیم.
وی ولی‌فقیه را فردی مدیر، مدبر و عالم به زمان دانست و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را هدایت کرده‌اند.
جعفری با تاکید بر رعایت نظم در امور تصریح کرد: بر اساس روایت‌های موجود نظم و انضباط یکی از پایه‌های اسلام است.
وی بیان داشت: در 18 آذرماه رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ و متجاوز به ایران معرفی شد در حالی که تمام شیطان‌ها بر علیه ما بودند و این امر موفقیت و پیروزی برای جمهوری اسلامی بود.
جعفری گفت: امام راحل فرمود «شورای امنیت سازمان ملل تشکیل شده است تا منفعت ابرقدرت‌ها را تامین کند».
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در جنگ عراق و ایران یک هزار میلیارد ریال به کشور ضرر و خسارت وارد شد، افزود: مسئولان باید به دنبال این دریافت غرامت باشند که برای این خسارت تعیین شده است و نباید حقوق مردم فراموش شود.
جعفری با اشاره به اعلام روز جهانی حقوق بشر و تصویب اعلامیه آن در سازمان ملل متحد در سال 1948 عنوان کرد: حقوق بشر یک بازی است و اگر به معنای واقعی وجود داشت، زورمندان نمی‌توانستند، عراق، فلسطین و افغانستان را اشغال کنند و بر طبل جنگ بکوبند و دیگر کشورها را تهدید کنند.
وی با تاکید بر اینکه صهیونیسم و آمریکا منشا تمام فتنه‌ها و دشمنی با مسلمانان به ویژه جمهوری اسلامی هستند، بیان داشت: کشورهای عربی و مسلمانان باید خود را از زیر یوغ مستکبران بزرگ جهان بیرون آورند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول