اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

انگلیس از بزرگترین نقض‌کنندگان حقوق بشر است

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی را ناقضان بزرگ حقوق بشر دانست و گفت: این در حالی است که آنها دیگران را به نقض حقوق بشر متهم و خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.

انگلیس از بزرگترین نقض‌کنندگان حقوق بشر است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران زنجانی در مسجد زینبیه با تسلیت ایام شهادت اباعبداالله‌الحسین (ع) اظهار داشت: مردم زنجان در این ایام مراسم‌های بزرگ عزاداری برای امام حسین (ع) برگزار می‌کنند.
وی با بیان اینکه سرآمد همه عزاداری‌های مردم ایران، مراسم عزاداری هشتم محرم مردم زنجان است، ادامه داد: این مراسم با حضور جوانان ولایتمدار و عاشق اباعبدالله با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
معاون اول قوه قضائیه اجتماع بزرگ مردم زنجان را یک سرمایه بزرگ برای دلدادگان اباعبدالله برشمرد.
وی با بیان اینکه در روز هشتم محرم، جمعیت عاشق و دلداده صحنه‌هایی سراپا شور و شعور را به نمایش می‌گذارند، تصریح کرد: تلویزیون فقط گوشه‌هایی از این دلدادگی و شور و شعور را به نمایش می‌گذارد.  
حجت‌الاسلام رئیسی تجمع بزرگ مردم زنجان را در روز هشتم محرم، یک سرمایه بزرگ ملی برشمرد و گفت: هویت ما عشق و دلدادگی به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری مردم زنجان در کشور الگو هستند، ادامه داد: عزاداری هشتم محرم مردم زنجان در کشور نمونه است.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ذکر، یاد خداست، افزود: ذکر باید به صورت قلبی، زبانی و عملی باشد.
وی با بیان اینکه باید زمانی که جسم سجده می‌کند، جان و دل نیز به پیشگاه الهی سجده کند، تصریح کرد: نباید وقتی جسم سجده می‌کند،‌ دل و روح و روان با وی همراه نباشند.
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و گرامیداشت یاد و خاطره این شخصیت بزرگ گفت: آیت‌الله مدرس یک فقیه عالم و یک انسان خودساخته بود.
وی با اشاره به اینکه وی مقابل روسیه و استکبار و استعمار داخلی و خارجی ایستادگی کرد، اظهار کرد: آیت‌الله مدرس مقابل استعمار و استبداد داخلی و خارجی ایستادگی کرد و در این راه نیز موفق شد.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز انگلیسی‌ها در جهان عربده‌کشی می‌کنند، افزود: انگلیسی‌ها امروز در جهان ظلم و ستم فراوانی انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس و کشورهای اروپایی خود ناقضان بزرگ حقوق بشر در جهان هستند، ادامه داد: این در حالی است که آنها دیگران را به نقض حقوق بشر متهم و خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کنند.
وی با اشاره به ایستادگی کشورمان در مقابل قدرت‌های زورگو ادامه داد: ایران اسلامی با اتکا به دین و عاشورای حسینی در مقابل آنها ایستاده و پرچم ایستادگی را مقابل متجاوزان بر افراشته است.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه پیام انقلاب اسلامی به جهانیان ایستادگی در مقابل زورگویان است، تصریح کرد: بیداری امروز منطقه در کشورهای اسلامی حاصل و نتیجه انقلاب اسلامی است، که برگرفته از قیام اباعبدالله و قیام عاشوراست. 
وی افزود: اگر بعد از حادثه کربلا تلاش‌های حضرت زین‌العابدین و حضرت زینب نبود، دشمنان می‌خواستند که عاشورا زنده نماند،با تلاش این دو بزرگوار عاشورا و قیام امام حسین (ع) زنده ماند، که امروز نتایج آنرا در جهان مشاهده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه قبل از انقلاب رضا قلدرها تلاش داشتند که با تعطیلی مساجد اجازه ندهند عزاداری‌های امام حسین (ع)‌ برگزار شود، تصریح کرد: به همین دلیل عزاداری‌های اباعبدالله در زیرزمین‌ها و خانه‌ها برگزار می‌شد.
وی حریت، آزادگی، آزادی، سرافرازی و مبارزه با ظلم و ستم را از پیام‌های عاشورا برشمرد و گفت: به حمد الهی عاشورا هر سال بال و پر می‌گیرد و اراده خداوند نیز بر این است.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه سال به سال مجالس و مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با شکوه تر برگزار می‌شود، اظهار کرد: حضور جوانان در مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هر روز بیشتر می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول