اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی فرمانده کل سپاه:

آمریکایی‌ها با شعار حقوق بشر یک میلیون عراقی را کشتند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به کشته شدن بیش از یک میلیون عراقی از زمان حمله آمریکا و هم‌پیمانانش به این کشور گفت: این کشورها با شعارهایی نظیر نجات مردم عراق از حکومت استبدادی صدام و برقراری دموکراسی و حقوق بشر در این کشور وارد عراق شدند.

آمریکایی‌ها با شعار حقوق بشر یک میلیون عراقی را کشتند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر کمیل کهنسال بعداز ظهر امروز در نخستین همایش فرهنگی کارکنان بسیجی و یادواره شهدای دانشگاه مازندران در سالن شهید کدخدایی واقع در سازمان مرکزی این دانشگاه اظهار داشت: بسیج برگرفته شده از مکتب عاشورا و معجزه امام خمینی (ره) است.
وی بیان داشت: قرآن معجزه پیامبر(ص) است و معجزه قرآن نیز معرفی انسان کاملی همچون امام علی(ع) و اهل بیت اوست و معجزه امیرالمومنین (ع) نیز حضرت امام خمینی(ره) است که اقدام به تجدید حیات اسلام کرده و معجزه امام خمینی (ره) نیز تشکیل بسیج است که امام (ره)برای تحقق اهداف عظیم انقلاب آن را تشکیل دادند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه با اشاره به اینکه شهدا با عاشورا شناخته می‌شوند، گفت: شهدا جان خود را فدا کردند تا به ملت ما و حتی سایر ملل جهان بیاموزند که زیر بار ذلت نروند و این نشات گرفته از پیروی آنان از شهدای کربلاست.
وی با اشاره به این جمله از امام حسین(ع) که فرمودند:"من مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می‌دهم"، گفت: شهدا برای حفظ ارزش‌های انسانی، اسلام و قرآن و اهل بیت جان خود را فدا کردند و شهیدان محصول با ارزش بسیج هستند.
کهنسال ادامه داد: اوج نقطه ایثار و فداکاری بسیج آن چیزی است که در قالب شهادت تجلی پیدا می‌کند و شهدا جان خود را فدا کردند تا کسی جرات طمع تجاوز به کشور اسلامی را نداشته باشد و اگر ایستادگی این شهدا و خانواده معظم آنان نبود قطعا متجاوزان غربی ایران را همچون عراق و افغانستان اشغال کرده بودند و همان ذلت و خواری که مردم این کشورها به آن دچارند بر سرما می‌آمد.
وی با اشاره به کشته شدن بیش از یک میلیون عراقی از زمان حمله آمریکا و هم‌پیمانانش به این کشور گفت: این کشورها با شعارهایی نظیر نجات مردم عراق از حکومت استبدادی صدام و برقراری دموکراسی و حقوق بشر در این کشور وارد عراق شدند، اما با تخریب تمام زیرساخت‌های این کشور و تحقیر مردم آن، حیثیت و شرف و دین این مردم را از بین بردند و شبیه همین فجایع را در افغانستان ایجاد کردند.
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: هدفی که این کشورها به دنبال آن هستند این است که ملت‌های دنیا نسبت به فرهنگ، تمدن، هویت و دین خود بیگانه شوند و از این طریق استبداد خود را بر آنها غالب کنند.
‌کهنسال ادامه داد: اهداف برگزاری چنین یادواره‌هایی برای شهدای گرانقدر این است که ما راه را گم نکنیم  و در مرحله دوم این است که ببینیم در کجا هستیم و آیا در مسیر شهدا قرار داریم یا خیر.
وی با اشاره به اینکه در دوره تاریخی حکومت قاجار بیش از یک میلیون مترمکعب از خاک ایران با تحمیل قطعنامه‌ها و قراردادهای مختلف برحکمرانان نالایق ایران از کشور جدا شد، گفت: سیاست بعدی کشورهای استبدادگر این بود که در کشورهای دیگر این ذهنیت را ایجاد کنند که کشورهای قدرتمند حاکم بر دنیا هستند و تنها با پیروی از آنان می‌توان به قدرت رسید و ادامه حیات داد.
 مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان سخنانش گفت: بسیجیان و شهدای ما با پیروی از مکتب امام خمینی(ره) و عاشورا خط بطلانی را براهداف خصمانه آنان کشیدند و نشان دادند که بالاتر از قدرت مادی و نظامی قدرت دیگری نیز و‌جود دارد که بالاتر از همه این قدرت‌های ظاهری است.
 
*دو درس سردار کمیل در مراسم هفته بسیج دانشگاه مازندران
امروز به‌مناسبت هفته بسیج در دانشگاه مازندران همایشی به همت بسیج کارکنان این دانشگاه برگزار شد، مراسمی که با یاد شهدای عزیز همراه بود.
این مراسم نورانی و معنوی حال وهوای خاصی داشت، قبل از ورود به سالن با اهدای یک چفیه همه همرنگ هم شدند مثل لباس خاکی بسیجی‌ها، این همرنگی با خودش همدلی هم داشت چرا که یه حس خاصی به مراسم بخشید و نغمه‌های ملکوتی برادر داداش‌نژاد دل‌ها را یاد امام و شهدا انداخت.
‌آخرین بخش مراسم سخنان سردار کمیل کهنسال ‌بود، سردار دلیر اسلام را حتما می‌شناسید و لازم به معرفی این قلم نیست اما این سردار سرافراز لشکر 25 کربلا در هفته بسیج و هفته امر به معروف و نهی از منکر بار دیگر خاطرات جبهه‌ها را زنده کرد. اخلاص، مهم‌ترین  ویژگی رزمندگان اسلام و بسیجی‌های بصیر است که رمز ماندگاری در طول حیات این شجره طیبه است.
علیرغم اینکه سردار کمیل سخنرانی اصلی مراسم بود و به‌دلیل طولانی شدن مراسم مدت زمان بیاناتش کم شده بود برخلاف رویه برخی وعاظ و افراد هیچ گلایه نکرد و به مجریان مراسم گفت: هنگام اذان و نماز سخنانش را قطع می‌کند و چنین هم کرد، او با صبوری مهم‌ترین معروف مورد تاکید شهید نماز را یادآوری کرد و حلاوت نماز اول وقت را بر تریبون ترجیح داد.
دومین درس سردار متواضع و مخلص ولایت، نپذیرفتن هدیه دانشگاه مازندران بود، رسم سازمان‌ها و دانشگاه‌ها این است که در مناسبت‌ها از سخنرانان مدعو، مقام‌ها و شخصیت‌های ملی به رسم احترام و سپاس با اهدای لوحی تقدیر می‌کنند اما سردار کمیل به محض اعلام مجری مراسم برای اهدای لوح به ایشان، ضمن عذرخواهی از سن پایین آمد و از دریافت تابلوی یادگاری خودداری کرد.
نپذیرفتن لوح سپاس توسط سردار کمیل بار معرفتی و معنایی فراوانی داشت، فرار کردن رزمندگان از نام و عنوان درس بزرگ امروز سردار کمیل بود که بازتاب ارزشمندی نزد دانشگاهیان داشت.
امیدوارم همه ما به ویژه مسئولان از چنین اقدام متواضعانه سردار مشق اخلاص بگیریم و با فروتنی و سخت‌کوشی به‌فکر خدمت باشیم.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول