اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

با انقلاب مصر حاکمیت اسلام تجدید حیات یافت

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: با سقوط رژیم سابق مصر، انقلاب اسلامی در کشور دوست و برادر مصر اتفاق افتاد و حاکمیت اسلام و قرآن، دوباره تجدید حیات شد.

با انقلاب مصر حاکمیت اسلام تجدید حیات یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، جمعی از علما، قاریان، حافظان، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام از کشور مصر، با حضور در بیت آیت الله صافی گلپایگانی با معظم له دیدار کردند.
در این دیدار که علامه کورانی، شیخ محمد الهلباوی، قاری، مداح و مربی بین المللی قرآن کریم و گروهی از مداحان مسجد رأس‌الحسین علیه السلام قاهره نیز حضور داشت؛ شاعران اشعار خود را درباره مقام و منزلت امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام قرائت کردند و معظم له از آنها تقدیر و تشکر کرد.
آیت‌ الله صافی در این دیدار با اشاره به موج بیداری کشورهای اسلامی به خصوص کشور مصر اظهار داشت: با سقوط رژیم سابق، انقلاب اسلامی در کشور دوست و برادر مصر اتفاق افتاد و حاکمیت اسلام و قرآن، دوباره تجدید حیات شد.
وی ادامه داد: این انقلاب موجب خرسندی همه مسلمانان جهان شده است و عزت دوباره اسلام را در کشورهایی که سالیان سال در زیر یوغ استکبار بودند به آنها هدیه کرد.
استاد حوزه علمیه قم عزت و سربلندی ملت‌های مسلمان جهان را در گرو پیروی از دستورات دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: این برای همه ما افتخار است که همان‌طور که انقلاب اسلامی ما توانست عزت و سربلندی را به مسلمانان جهان نشان دهد، بیداری اسلامی نیز در کشورهای عربی، حیات دوباره به آنها داد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه دین مبین اسلام، دینی کامل است و به همه ابعاد زندگی بشر پرداخته است، گفت: ما به دنیا اعلام می‌کنیم که تنها پیروی از قرآن و عترت می‌تواند مردم ستمدیده دنیا را نجات دهد. 
صافی با اشاره به نقشه‌های دشمنان اسلام برای تضعیف مسلمانان و جلوگیری از پیشرفت و عظمت اسلام، بیان کرد: امروز همه باید توجه داشته باشیم که دشمنان اسلام می‌خواهند بین صفوف متحد مسلمانان انقلابی، شکاف و جدایی ایجاد کنند و همه باید با اتحاد کلمه و در زیر سایه قرآن کریم، مجد و عظمت دیرینه خود را بازیافته و پرچم اسلام را در تمام دنیا به اهتزاز در آوریم.
وی با اشاره به مقامات مقدسه در مصر، یکی از آرزوهای خود را تشرف به مقام رأس الحسین علیه السلام و مقام حضرت زینب سلام الله علیها دانست.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول