اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

شور حسینی با شعور حسینی همراه باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: عزاداران باید بدانند که شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد.

شور حسینی با شعور حسینی همراه باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‎‏بخش نمازجمعه که با حضور پرشور نمازگزاران در مسجد جامع فیروزکوه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین (ع)، به وقایع عاشورا اشاره کرد.
وی اظهار داشت: از امام حسین (ع) روایت شده است که خیلی از افراد تنها حرف از دین‏داری می‏زنند که البته جز بر زبان آوردن دین چیز دیگری نیست و تا زمانی از دین حمایت و پشتیبانی می‏کنند که زندگی آنها تامین باشد.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: افرادی که دم از دین می‏زدند، زمانی که در عرصه امتحان قرار می‏گیرند، فراری می‏شوند و جایی که باید حضور داشته باشند، غایبند.
استیری تصریح کرد: در زمان امام حسین (ع)، 12 هزار نفر به ایشان نامه نوشتند و از در آن نامه‏ها از امام حسین (ع) دعوت کردند اما زمانی که این افراد باید می‏جنگیدند و خون می‏دادند، 12 هزار نفر به 72 نفر رسیدند.
وی افزود: امروز در نظام مقدس اسلامی اگر از امام، انقلاب و ولایت حمایت می‏کنیم، جایی که باید حضور داشته باشیم، حضورمان باید پررنگ باشد. نکند امروز عده‏ای به این عارضه مبتلا شوند و در عرصه امتحان حضور پیدا نکند و معلوم شود که دین‏داران کم هستند.
استیری اظهار داشت: در دهه نخست محرم حضور شما عزاداران حسینی در مراسم عزاداری بسیار پررنگ بود که از شما تقدیر و تشکر می‏کنم.
وی با بیان اینکه شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد، تاکید کرد: اگر در مراسم عزاداری حسینی شور گرفتیم و شعار دادیم و اشک ریختیم باید با شعور همراه باشد. امیدوارم استفاده‏ای که از مراسم عزاداری امام حسین (ع) در دهه نخست محرم بردید، در ادامه راه نیز این بهره‏برداری را داشته باشد.
استیری با اشاره به 20 آذر ماه سالروز شهادت شهید دستغیب گفت: این عالم بزرگوار و معلم وارسته وقتی سخن می‏گفت، معنویت از سخنانش می‏بارید.
وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد این عالم بزرگ، علو درجات را برای این شهید وارسته از خداوند متعال خواستار شد.
امام جمعه فیروزکوه همچنین به سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) متوجه شدند تغییری که باید در دانشگاه‏ها ایجاد می‏شد، ایجاد نشده چرا که در دانشگاه‏های آن روز افراد منحرفی بودند که نگذاشتند انقلاب در دانشگاه‏ها نفوذ کند و امام دستور دادند که شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود و با نگاه تازه‏ای دانشگاه‏ها آغاز به کار کردند.
استیری با بیان اینکه مسائل فرهنگی برای هر جامعه یک نیاز اساسی است، گفت: اگر بخواهیم مثال بزنیم، مسائل فرهنگی مانند هوایی است که فرد به استشمام آن نیاز دارد و اگر کسی هوای مسموم را استنشاق کند، بعد از مدتی با مشکل مواجه می‏شود و به همین منظور باید به مسائل فرهنگی جامعه بیشتر بها داده شود.
وی تصریح کرد: فرهنگ یعنی چیزی که در مراسم جشن و عزاداری ائمه (ع) مطرح است و همچنین فرهنگی یعنی رسم و رسوم ازدواج و ... که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا به مسائل فرهنگی ما نفوذ کند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: اگر دشمن بتواند در عرصه‏های فرهنگی به ما ضربه وارد کند، بدانیم که در عرصه‏های دیگر نیز توفیقاتی خواهد داشت. به برکت مجالس امام حسین (ع) دشمن این هدف شوم خود را به گور خواهد برد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول