اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کردستان خبرداد:

تحقق 111 درصدی اشتغال‌زایی کمیته امداد در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان از تحقق 111 درصدی تعهدات اشتغال مددجویان این نهاد مقدس در سال جاری در این استان خبرداد.

تحقق 111 درصدی اشتغال‌زایی کمیته امداد در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئوف رحیمی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی برنامه‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان که در سالن اجتماعات این اداره‌کل برگزار شد، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در کردستان تا کنون بیش از 20 هزار و 400 طرح اشتغالزایی با صرف اعتباری بالغ بر 746 میلیارد ریال در این استان ایجاد شده است.
وی به برگزاری جشن اشتغال 2 هزار و 251 خانواده زیرپوشش این نهاد در سال‌جاری با حضور معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و افزود: در سال گذشته نیز با توجه به اعتبارات، 2 هزار و 425 طرح اشتغال در سراسر استان اجرا شد.
به گفته معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، امسال با توجه به توانایی‌ها و امکانات موجود، ایجاد بیش از 10 هزار فرصت شغلی توسط این نهاد هدف‌گذاری شده است که با تحقق این مهم شاهد رشد چهار برابری اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش این نهاد در سطح استان خواهیم بود.
رحیمی تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم، 2 هزار و 500 پرونده برای تخصیص تسهیلات در حال حاضر به بانک‌های عامل تحویل داده شده و 2 هزار و 700 پرونده نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: اکنون هم 2 هزار و 617 طرح توسط حوزه اشتغال کمیته امداد سراسر استان در سامانه ثبت شده که بیشترین درصد آن مربوط به شهرستان‌های سقز و بانه با 40 درصد است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان همچنین از ارائه آموزش‌های کارآفرینی به مددجویان جویای کار در استان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با مشارکت دستگاه‌های ذیربط بیش از 10 هزار مددجوی جویای کار در کردستان مبانی آموزش‌های کارآفرینی را فرا می‌گیرند.
به گفته رحیمی، برای بیش از 10 هزار شغلی که در استان توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود، به ازای هر یک نفر 10 ساعت آموزش کارآفرینی در نظر گرفته شده است.
وی خواستار توجه بیشتر در زمینه ارزیابی‌ها به کردستان شد و افزود: استان کردستان برای دستیابی به نمره مورد قبول باید در هر شهرستان چیزی حدود یک هزار و 82 طرح اشتغالزایی را ایجاد کند و این در حالی است که شهرستان‌های دیگر کمتر از یک هزار طرح را برای کسب نمره قبولی باید اجرا کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول