اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مازندران صورت می‌گیرد؛

رونمایی بزرگ‌ترین نقاشی خیابانی با موضوع عاشورا

خبرگزاری فارس: یکی از بزرگ‌ترین نقاشی‌های خیابانی استان مازندران برای ترویج فرهنگ عاشورایی در شهرستان فریدونکنار طراحی می‌شود.

رونمایی بزرگ‌ترین نقاشی خیابانی با موضوع عاشورا
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، نقاشی بزرگ خیابانی عاشورائیان، صبح روز تاسوعا حدفاصل دو گلزار شهدای تکیه معصوم‌زاده تا گلزار شهدای مسجد سجاد (ع) فریدونکنار انجام می‌شود.
این نقاشی با عنوان حرم تا حرم به‌طول 200 متر با حضور نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و با نصب داربست و بوم نقاشی با مضمون حجاب، نماز و ولایت با قلم و رنگ اجرا می‌شود.
در کنار این نقاشی خیابانی کودکان هم در همین مکان و در یک جایگاه سرپوشیده مبادرت به کشیدن نقاشی بر روی کاغذ می‌کنند و به همه کودکان هدایایی برسم یادبود اهدا می‌شود.
همچنین کسانی که بر روی بوم نقاشی می‌کنند توسط داوران و اساتید حاضر در همان روز لوح سپاس اهدا می‌شود.
مهدی جماعتی دبیر اجرایی و هماهنگ‌کننده هیئت انصارالحسین شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این هست که بچه‌ها چیزهایی را که از عاشورا شنیده و یاد گرفته‌اند را بر روی کاغذ بیاورند تا این حس ماندگار شود و هدف دیگر اینکه فرهنگ عاشورایی را در قالب هنر ترویج دهیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته نیز دو بار مبادرت به نقاشی خیابانی به متراژ 100 و 500 متر کرده‌ایم، اما از سال 83 به‌طور مرتب صبح روز تاسوعا نقاشی بر روی کاغذ را تحت عنوان عاشورائیان برگزار کرده‌ایم.
به گفته جماعتی، در این مسیر ادارات و نهادهای فرمانداری، بخشداری مرکزی، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، نیروی انتظامی، اداره برق، اتحادیه قنادان و شورای هیئت مذهبی شهرستان فریدونکنار از این حرکت یاری و حمایت کردند.
جماعتی اذعان داشت: در کنار این کار بزرگ، هیئت انصارالحسین شهرستان فریدونکنار برپایی نمایشگاه بزرگ عکس عملکردهای هیئت، ایستگاه صلواتی، سقاخانه محرم، مجالس عزاداری، زیارت عاشورا، پخت حلیم را نیز با حضور نوجوانان و جوانان را در این شهرستان در ایام محرم برگزار می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول