اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان اردبیل:

مرکز رشد خلاقیت پژوهشگران در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: برای اولین بار مرکز رشد خلاقیت، توسعه و نوآوری بسیج در استان با هدف توجه جدی به حوزه پژوهش تشکیل می‌شود.

مرکز رشد خلاقیت پژوهشگران در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل مصطفی حسینی در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در اردبیل اظهار داشت: با شکل‌گیری این مجموعه می‌توان جوانان بسیجی علاقمند در حوزه پژوهش و خلاقیت را برای ارایه ایده‌های جدید دعوت کرده و با حمایت از آنها می‌توان زمینه یک تحول اساسی را فراهم کرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد این مرکز در حمایت از نوآوران، مخترعان و مبتکران تصریح کرد: در این مرکز علاوه بر برنامه‌های حمایتی و جنبه‌های هدایتی آموزش‌های کارگاهی نیز در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود به طوری که تاکنون در گروه علمی برق و الکترونیک، مکانیک و روباتیک دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برگزار شده است.
حسینی فرا رسیدن هفته پژوهش و ضرورت حمایت از این حوزه را خاطر نشان کرد و افزود: یکی از برنامه‌های اساسی این سازمان حمایت همه‌جانبه از مبتکران، مخترعان، پژوهشگران و اندیشمندان بسیجی است تا در یک فرصت زمانی شایسته بتوان از فعالان این عرصه به نحوه درست و واقعی در رسیدن به نقطه ایده‌آل حمایت‌های لازم را انجام داد.
این مسئول در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این حرکت از طرح‌ها و پژوهش‌های علمی و تحقیقاتی نیروهای جوان و بسیجی نیز حمایت می‌کنیم به طوری که در ثبت اختراع بسیجیان در سال‌های اخیر موفق عمل کردیم.
وی حمایت از مؤلفان، مترجمان و ناشران کتاب، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی بسیج و همچنین انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای بسیج را از اهم حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان علمی، پژوهشی اعلام کرد.
حسینی یکی از جنبه‌های فعالیت این سازمان را حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترای بسیجیان برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه تلاش می‌شود با دادن موضوعات و محور فعالیت‌ها به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم تجربی و فنی از پایان‌نامه‌هایی که خواسته و مطالبه حقیقی جامعه است، حمایت می‌شود.
‌رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان اردبیل همچنین از تشکیل و راه‌اندازی پژوهشکده تخصصی بسیج و تشکیل خانه نخبگان علمی از اردبیل خبر داد و گفت: انجام پروژه‌های پرسشگری در راستای نظرسنجی و اثرسنجی برنامه‌های بسیج راه‌اندازی و در حال فعالیت است.
حسینی به گروه‌بندی هشت‌گانه کارگروه تخصصی در این سازمان اشاره کرد و افزود: این گروه‌ها مربوط به گروه فنی، عمرانی، علوم انسانی، کشاورزی، زیست و فناوری، فیزیک و مکانیک، رایانه،‌ شیمی و مواد می‌باشد که شاهد فعالیت‌های خوبی توسط دانشجویان، محققان و پژوهشگران در این حوزه‌ها هستیم.
وی به فعالیت‌های مستمر این کارگروه‌ها و دستیابی آنها به نتایج قابل توجه اشاره کرد و ادامه داد: خود این فعالیت‌ها تأثیر بسزایی در ایجاد انگیزه و روحیه مضاعف بسیجیان در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی داشته است.
حسینی در پایان سخنان خود پژوهش را محور و مدار اصلی علم و توانمندی‌های فنی توصیف کرد و اظهار داشت: پژوهش زمانی می‌تواند راهبری علم را داشته باشد که در آن مؤلفه‌های اصلی برای کاربردی کردن آن لحاظ شده و مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول