اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شهرکرد:

صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین سلاح عارفان است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه و دانشگاه شهرکرد گفت: صحیفه سجادیه بزرگ‎ترین سلاح عارفان است.

صحیفه سجادیه بزرگ‌ترین سلاح عارفان است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدرضا نورمحمدی عصر امروز در جمع بسیجیان و اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار این شهر اظهار داشت: نظر به اهمیت و عظمت صحیفه سجادیه، این کتاب ارزنده به نام‌های «انجیل اهل بیت‏»، «زبور آل محمد» و «اخت‌القرآن‏» شهرت یافته است.
وی صحیفه سجادیه را یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گنجینه‏های حقایق و اسرار الهی برشمرد و گفت: مضامین بلند و مطالب عالی صحیفه سجادیه و مناجات‎های آن امام همام با خالق و معبود خویش جوششی از چشمه علم لدنی آن امام معصوم (ع) است.
نورمحمدی افزود: علاوه بر صحیفه سجادیه، رساله گرانبهایی از آن حضرت به یادگار مانده که همچون پرتویی از نور، روشنی‌بخش راه انسان‎هاست.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در این اثر جاوید که «رساله الحقوق‏» نام دارد، ۵۱ حق و وظیفه برای انسان بیان شده که از حقوق خداوند بر انسان و سپس حقوق اعضا و جوارح شروع و به حقوق اهل ذمه ختم شده است.
وی با اشاره به کثرت عبادت سید الساجدین (ع) گفت: از مهم‏ترین عواملی که انسان را به سوی انجام عبادات بیشتر فرا می‏خواند، چشیدن طعم شیرین عبادت است و اگر انسان به مرتبه‏ای از کمال برسد که حلاوت عبادت را در اعماق وجود خود حس کند، هرگز وقت ‏خود را در امور دیگر صرف نخواهد کرد، از این رو باید یکی از خواسته‏های ما از درگاه خداوند این باشد که حلاوت و شیرینی یادش را به ما بچشاند.
نورمحمدی در ادامه صحیفه سجادیه را یکی از خدمات معنوی و ارزشمند امام سجاد (ع) در سال‌های پس از قیام کربلا عنوان کرد و گفت: صحیفه هرچند سراسر دعا و نیایش است و تمام مطالب آن با زبان راز و نیاز انسان با پروردگار خود بیان شده ولی تامل در مفاهیم ژرف آن، نشان می‌دهد که این دعاها فراتر از مناجات‎های معمولی است.
وی افزود: امام سجاد (ع) با زبان نیایش، اندیشه‎های غنی اسلام را در زمینه‎های اجتماعی، اخلاقی و سیاسی برای مردم مطرح کرده است.
نورمحمدی با بیان اینکه امام سجاد (ع) به سخاوت، مهربانی و مردمداری شهرت داشت، گفت: عفو و گذشت و جوانمردی آن حضرت، قلب‌های بسیاری را مجذوب ایشان کرده بود.
وی ادامه داد: محبوبیت آن حضرت ناشی از کرامت اخلاقی، ادب و رفتار شایسته و کمالات الهی بود تا آنجا که حتی یکی از خلفای بنی‌امیه نیز به آن اعتراف کرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول