اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة الزهرا:

صحیفه سجادیه به عنوان سند محرمانه بین خواص منتقل می‌شد

خبرگزاری فارس: معاون تربیتی جامعة الزهرا گفت: کتاب صحیفه سجادیه به عنوان سند محرمانه مکتبی دست به دست بین خواص منتقل می‌شد چراکه دعاهای موجود در این صحیفه انسان‌ساز، مبارزپرور و دین‌پرور محسوب می‌شد.

صحیفه سجادیه به عنوان سند محرمانه بین خواص منتقل می‌شد
حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تسلیت شهادت امام زین‌العابدین(ع) اظهار کرد: دشمنان در حادثه کربلا این هدف را دنبال می‌کردند که با کشتن همه افراد امامت را زیرسؤال ببرند.
وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) بر اساس مصلحت پروردگار در واقعه عاشورا به بیماری مبتلا شد و حضور فعالی در جنگ نداشت تا نسل امامت پایدار بماند و وعده پیامبر اکرم(ص) مبنی بر «انا اعطیناک الکوثر» تحقق پیدا کند.
معاون تربیتی جامعة الزهرا عنوان کرد: این نشان‌دهنده ضعیفی و ناتوانی این امام بزرگوار نیست بلکه اگر مشیت الهی اقتضا می‌کرد و دست به شمشیر می‌برد همانند امام حسین(ع) نقش‌آفرینی می‌کرد.
وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در زمینه توحید صحیح به روشنگری می‌پرداخت، گفت: دشمن درصدد بود تا از آیات قرآن سوء استفاده کند و مسئله خدا و خداشناسی را برعکس به مردم نشان دهد.
شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: مبنای کار یزید بر جنگ روانی و فعالیت تبلیغاتی بود تا امیرمومنان(ع) را به عنوان دشمن دین و ابا عبدالله الحسین(ع) را به عنوان دشمن اسلام معرفی کند.
وی با بیان اینکه یزید خود را به عنوان خلیفه پیامبر و مدافع اسلام می‌دانست، گفت: در دوران پیشوای چهارم شیعیان فرصتی پیدا شد تا توطئه‌های یزیدیان را خنثی کند به همین دلیل به  ایراد سخنرانی پرداخت.
معاون تربیتی جامعة الزهرا بیان کرد: اکنون مشاهده می‌شود نسل بنی‌امیه به زباله‌دان تاریخ پیوسته است ولی امروز نسل پیامبر اکرم به اندازه‌ای است که هر گوشه عالم، سادات بزرگوار به عنوان نسل نبی مکرم اسلام(ص) مشاهده می‌شوند.
وی با اشاره به ابزارهای مورد استفاده امام زین‌العابدین(ع) برای بصیرت‌بخشی مردم گفت: حضرت به طور دائم و با کوچک‌ترین مناسبت برای امام حسین(ع) گریه می‌کرد و این امر سبب باقی ماندن یاد و خاطره امام حسین(ع) شد.
شیخ‌بهایی تربیت شاگردان را از دیگر ابزارهای مورد استفاده امام سجاد(ع) برای بصیرت‌بخشی مردم ذکر کرد و افزود: امام زین‌العابدین(ع) به خریداری غلامان و کنیزان می‌پرداخت و آنها را تربیت می‌کرد و هر یک جرقه‌ای می‌شدند تا تشیع را گسترش دهند.
وی خاطرنشان کرد: کتاب صحیفه سجادیه به عنوان سند محرمانه مکتبی دست به دست بین خواص در گردش بود و دعاهای موجود در این صحیفه انسان‌ساز، مبارزپرور و دین‌پرور محسوب می‌شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول