اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مشاوره دینی راهی است از شک به سوی یقین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در روایات داریم که مجالست کنید با عالمی که شما را از شک به یقین می‌رساند و ایجاد مرکز مشاوره دینی نیز در راستای این روایت است.

مشاوره دینی راهی است از شک به سوی یقین
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در آیین افتتاح دومین مرکز مشاوره با رویکرد دینی اظهار داشت: افتتاح این مرکز در این مکان بسیار متناسب است زیرا شخصیتی مانند علامه مجلسی در جهان نظیر ندارد و کتاب بحارالانوار وی دریایی از نور اهل‌بیت (ع) را در خود ذخیره کرده است.
وی افزود: در واقع تمام نیازهای انسان امروز در قالب حدیث در کتاب بحار‌الانوار جمع‌آوری شده و تنها به محققی نیاز است که این معارف را استخراج کرده زیرا این کتاب تاکنون دست‌نخورده باقی مانده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه یک مرکز مشاوره باید تمام نیازهای انسان در بعد دین و دنیا را برآورده کند، تصریح کرد: گاهی عاملی کوچک مانند عدم اعتماد بین زن و شوهر می‌تواند به صورت چالشی در زندگی درآید که برخوردی عاقلانه می‌تواند مشکل را حل کرده و ازدواج را تحکیم کند.
وی اضافه کرد: بنابراین پرداختن به نیازهای روحی، فکری و اخلاقی انسان مهم بوده و یک مشاور باید به تمام زوایای اخلاقی، چگونگی کسب آن و تهذیب اخلاقی آشنا باشد.
مهدوی در ادامه بیان کرد: مرکز مشاوره باید تنها مرکزی برای ازدواج نباشد بلکه باید بتواند پاسخگوی تمام پرسش‌ها و مشکلات عقیدتی، ولایتی و حکومت اسلامی و توحیدی باشد.
وی با اشاره به فرمایش امام زمان (عج) که در حوادث زندگی به مجتهد جامع‌الشرایط مراجعه کنید، گفت: ایشان این حوادث را محدود به مورد خاصی نکرده‌اند بنابراین منظور تمام مشکلات جامعه بوده است بنابراین در مشاوره باید حکم خدا را در نظر گرفت و هدف مرکز مشاوره نیز باید انجام حکم امام زمان (عج) باشد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول