اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

افزایش سطح باسوادی اولویت آموزش و پرورش کردستان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: بر کسی پوشیده نیست که افزایش نرخ باسوادی شاهراه و کلید توسعه در هر جامعه‌ای بوده و این از اولویت‌های آموزش و پرورش کردستان است.

افزایش سطح باسوادی اولویت آموزش و پرورش کردستان است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج خسرو ساکی در گردهمایی یک‌روزه مسئولان و دست‌اندرکاران سوادآموزی استان کردستان که در مجتمع امام خمینی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در مسیر تحول بنیادین در آموزش و پرورش کار کارشناسی گسترده‌ای انجام شده و در شورای عالی آموزش و پرورش اسنادی با عناوین سند ملی آموزش، سند تحول راهبردی آموزش و پرورش و سند برنامه درسی ملی منتشر شده است.
وی به برنامه‌های اولویت‌دار آموزش و پرورش بر اساس این اسناد اشاره کرد و افزود: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه فضا و تجهیزات، تخصصی شدن تدریس، تشکیل مجتمع‌های آموزشی، دایر کردن مدارس در نوبت صبح، سازماندهی زمان آموزش و دایر کردن مدارس قرآن از جمله این برنامه‌هاست.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، امروز تعلیم و تربیت با گذشته متفاوت است و باید با برنامه‌ریزی بهتری به تعلیم و تعلم دانش‌آموزان بپردازیم چرا که همه ما در قبال حقوق دانش‌آموزان برای فراهم کردن شرایط مطلوب آموزش و پرورش مسئول هستیم.
ساکی با توجه به جایگاه ارزشی آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در راستای توسعه بیش از پیش هر جامعه‌ای، بیان داشت: امروزه تغییر و تحولات قابل توجهی به منظور ارتقای کیفی چه از نظر نیروهای انسانی و چه از نظر فضا و امکانات در سطح کشور صورت گرفته است.
وی تصریح کرد:  طراحی شیوه‌های نوین آموزشی، تجدید نظر در ساختار آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های مختلف آموزش قرآن، با عناوین در محضر قرآن، همگام با قرآن، تاسیس مدارس قرآن و نهضت بزرگ قرآن کریم را از جمله برنامه‌هایی دانست که به منظور ارتقای هرچه بیشتر این حوزه انجام می‌شود.
 به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، با موقعیت‌ها و امکاناتی که امروزه فراهم شده نگرش مسئولان نظام و افکار عمومی به نظام آموزش و پرورش یک نگرش کاملا مثبت است.
ساکی با بیان اینکه تغییرات انجام شده نگاه به شغل معلمی را از نگاه کارمندی به سمت نگاه فرد محوری تغییر داده است، افزود: با این حرکات روز به روز شاهد ارتقای جایگاه معلمان در سطح کشور هستیم.
وی افزود: در شرایطی که نگاه مردم و مسئولان نظام به آموزش و پرورش نگاهی مثبت و بسیار مطلوب است، بدون شک فضا برای انجام خدمت بهتر فراهم شده که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ساماندهی نیروهای انسانی را از مهم ترین مولفه‌های برنامه‌های نوین آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: ساماندهی نیروهای انسانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های است که در آن ساماندهی نیروهای نهضت با برگزاری آزمون تعیین تکلیف آموزشیاران در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت.
ساکی خاطرنشان کرد: ساماندهی نیروهای آموزشیار نهضت در سراسر کشور به منظور استفاده هرچه بیشتر از توانمندی‌های آنان از اولویت‌های کاری در آموزش و پرورش است.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای این مهم کارهای اصلی در این استان انجام گرفته، ولی تا حدودی نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: بدون شک در اجرای هر برنامه جدیدی مشکلاتی وجود دارد، ولی با توجه به بازخورد، آن بدون شک در آینده نزدیک ضمن رفع مشکلات و موانع شاهد ارتقای بازدهی در این بخش خواهیم بود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: با انجام این کار با آگاهی و توانایی بیشتری در حوزه سوادآموزی که یکی از حساس‌ترین عرصه‌های نظام آموزش و پرورش است، گام بر خواهیم داشت.
به گفته وی شاهراه اصلی توسعه و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، سیاسی و دینی و رسیدن به یک جایگاه پایدار با توجه به چشم‌انداز 20 ساله نظام، ارتقای سطح سواد در بین آحاد جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کسانی که هنوز از نعمت سواد برخوردار نیستند در این مسیر در اولویت قرار دارند، ادامه داد: آموزشیاران نیز به عنوان رکن اصلی در این بحث نقش کلیدی را ایفا می‌کنند.
ساکی اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع خادمان این عرصه باید با ایمان و اعتقاد کار سوادآموزی را پیگیری کنند و به این رسالت نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه به عنوان یک تکلیف الهی و ملی نگاه کنند.
به گفته وی ارزش و تاثیر باسواد کردن یک فرد بی‌سواد در جامعه بیشتر از تلاش در راستای به دست‌آوردن یک رتبه و مقام توسط یک دانش‌آموز در یک منطقه است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول