اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان خبر داد:

تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان گفت: بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب، سند راهبردی کشور در امور نخبگان تدوین خواهد شد.

تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آریا الستی در نخستین روز نشست مشترک روسای بنیاد ملی نخبگان استان‌ها و مسئولان بنیاد ملی نخبگان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات هتل خورشید قم برگزار شد با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل این بنیاد اظهار کرد: حدود پنج سال از تاسیس بنیاد ملی نخبگان می‌گذرد و در این مدت اهدافی چون شناسایی و هدایت استعدادهای برتر و نیز جذب و بکارگیری حداکثری نخبگان در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: مقام معظم رهبری خواهان مدیریت تحول کشور به سمت نخبگان حوزوی و دانشگاهی هستند بنابراین باید شرایطی فراهم شود که قدرت اثرگذاری و مدیریت این تحول در دست استعدادهای برتر قرار گیرد و نیز زمینه هدایت این استعدادها گسترش یابد.
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تحقق این امر به صورت متمرکز امکان‌پذیر نیست، گفت: این خواسته رهبری باید در سطح ملی و در همه قسمت‌های جغرافیایی میهن اسلامی دنبال شود.
وی ابراز کرد: به همین دلیل بنیاد ملی نخبگان پس از تدوین قوانین به فکر تشکیل دفاتر و مراکز خود در استان‌های مختلف افتاد و در واقع می‌توان گفت این مراکز استانی نقش همکاری و نمایندگی ستاد اصلی بنیاد ملی نخبگان را در سطح کشور داشته و به تدریج تعداد آنها افزایش می‌ِیابد بنابراین لزوم هماهنگی میان ستاد مرکزی با مراکز استان‌ها و نیز میان بنیاد‌های سراسر کشور با یکدیگر ضروری است.
الستی با اشاره به سرمایه‌های انسانی به عنوان موضوع مورد بحث بنیاد ملی نخبگان افزود: تصمیم‌سازی متمرکز دراین میان تاثیری ندارد بلکه باید بر مبنای تجمیع تجربیات و بازخوردهای ناشی از این جلسات به بازسازی قوانین پرداخت.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه چهار نشست فصلی در هر سال توسط بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود، گفت: هر یک از استان‌های کشور در هر فصل میزبانی را بر عهده می‌گیرند ضمن اینکه این برنامه‌ها موجب آَشنایی سرپرستان این بنیاد در مراکز استان‌ها با یکدیگر نیز خواهد شد.
وی یکی از وظایف این نشست‌ها را هماهنگی و کمک به تصمیم‌سازی در ساختار بنیاد ملی نخبگان دانست و خاطرنشان کرد: این امر در حوزه‌های شناسایی،‌ هدایت و جذب و به‌کارگیری نخبگان سراسر کشور صورت می‌گیرد ضمن اینکه ضروری است پس از گذشت پنج سال از تشکیل این بنیاد نسبت به قوانین و نتایج حاصل از اجرای آنها ارزیابی صورت گرفته و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی شود.
الستی گفت: لازم است که برخی قوانین تغییر کرده یا اصلاح شوند ضمن اینکه نیاز به بعضی قوانین جدید نیز احساس می‌شود و در این زمینه باید به تاکید مقام معظم رهبری نیز اشاره شود که خواستار تدوین سند ملی بنیاد ملی نخبگان شدند به همین دلیل این بنیاد در حال تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان است.
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان تدوین برنامه راهبردی این بنیاد به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های در حال انجام خبر داد و افزود: امیدواریم این دو سند تا پایان سال جاری آماده شوند تا نتیجه لازم از برگزاری نشست‌های فصلی گرفته شود.
وی با اشاره به برنامه‌های این نشست دو روزه خاطرنشان کرد: طی این دو روز موضوعات مختلفی در حوزه‌های برنامه‌ریزی و آیین‌نامه‌های جدید در حال تدوین یا تصویب شده مورد بررسی قرار می‌گیرند ضمن اینکه پیشنهادات زیادی نیز از سوی مراکز استانی به ستاد اصلی بنیاد ملی نخبگان رسیده که بر حسب موضوع تقسیم‌بندی‌ شده‌اند و راجع به آنها نیز بحث‌هایی صورت می‌گیرد.
الستی با اشاره به گفت‌وگو در مورد معاونت‌های مختلف بنیاد ملی نخبگان در ادامه نشست گفت: گزارشاتی نیز از روند اجرای فعالیت‌ها ارائه می‌شوند و در مورد مسائل مختلف پیش‌رو بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در پایان ضمن تشکر از میزبانی خوب استان قم در برگزاری این نشست، اظهار کرد: امیدواریم فضای معنوی قم موجب بهره‌گیری مدیران استانی بنیاد ملی نخبگان شده و در روند اجرای کارها تسریع صورت گیرد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول