اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

ترک امر به معروف سبب سقوط اخلاقی جامعه می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوثر گفت: ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سقوط اخلاقی و رفتاری را به دنبال دارد.

ترک امر به معروف سبب سقوط اخلاقی جامعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی بعد از ظهر امروز در یادواره شهدای فصل پاییز شهرستان کوثر در مسجد جامع شهر گیوی اظهار داشت: بسیاری از بلاها و گرفتاری‌های امروز بشریت ناشی از ترک فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر است که جز تباهی و فساد و تنزل انسانیت چیز دیگری را به همراه نداشته است.
وی پیام حقیقی و اصلی نهضت سید‌الشهدا را بازداشتن جامعه از منکرات و اصلاح امت با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و گفت: اگر در جامعه تابلو و نشانه‌‌ای از معروفات و شناخت منکرات نباشد آن جامعه راه را به خطا رفته و به یقین از مسیر حقیقی منحرف می‌شود.
امام جمعه کوثر ریشه بسیاری از ناپاکی‌ها و ضلالت در جامعه اسلامی را عمل نکردن واقعی به این فریضه واجب و کفایی برشمرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌هاست و احیای این ارزش‌ها خود بزرگ‌ترین معروف در مقابل سنگین‌ترین منکراتی است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.
عبداللهی شهدا را انجام دهندگان اصلی این فریضه شایسته و دارای اصول و ضوابط محکم برشمرد و گفت: شهدای ما با حاضر شدن در سنگر دفاع از اسلام و ارزش‌های آن به عنوان معروف با دشمنانی خونخوار جنگیدند که مصداق روشنی از منکرات بودند.
وی شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی را ادامه دهندگان راه نورانی و عزت‌آفرین حضرت سیدالشهدا برشمرد و ابراز داشت: در این مکتب حریت و آزادگی و عمل به تکلیف بزرگ‌ترین معروف است و در برابر آن تسلیم شدن در مقابل شیاطین و مستبدان روزگار که همان پذیرش ذلت واقعی است جزو شاخص‌ترین منکرات به شمار می‌رود که جامعه اسلامی باید از آن پرهیز کنند.
امام جمعه کوثر با بیان اینکه مردانه ایستادن در برابر استکبار جهانی خود جهادی مقدس و فریضه‌ای معروف است، خاطرنشان کرد: ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) و شهدا در حقیقت احیا کنندگان این فریضه و مکتب روشن علوی و حسینی هستند که در جهاد حق و باطل طرفداری حق و حقیقت را می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم کلیپی از زندگی شهدا پخش شد و مداحان اهل بیت در سوگ امام حسین (ع) و یارانش و همچنین شهدای انقلاب اسلامی مرثیه خوانده و حاضران سینه‌زنی کردند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول