اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان:

دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان بیش از 25 هزار دانشجو دارد

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان بیش از 25 هزار دانشجو دارد.

دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان بیش از 25 هزار دانشجو دارد
سید سعید صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از اهداف بسیار مهم دانشگاه پیام‌نور ایجاد امکان تحصیل برای افرادی است که وقت و زمان لازم را به منظور حضور در کلاس‌های درسی ندارند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 9 مرکز و واحد دانشگاهی پیام‌نور در استان زنجان وجود دارد، از آغاز سال ‌جاری واحد سجاس نیز با دو کد رشته آغاز به کار کرده است.
معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در ادامه با اشاره به اقدامات دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در زمینه جذب هیئت‌های علمی یادآور شد: جذب اساتید و هیئت‌های علمی نیز در راستای ارتقای علمی در این دانشگاه صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استانداردهای سایر دانشگاه‌های کشور در سال جاری دانشگاه پیام‌نور استان زنجان اقدام به جذب 10 هیئت علمی کرده که این تعداد دارای 25 درصد رشد نسبت به سال‌های گذشته است.
صفوی با اشاره به جذب هیئت علمی در این دانشگاه ادامه داد: نسبت هیئت علمی به تعداد دانشجویان در این دانشگاه 250 به یک نفر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سال تحصیلی جدید بیش از 7 هزار دانشجو در دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان پذیرفته شده‌اند.
معاون دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری یک‌هزار و 228 دانشجو نیز از طریق آزمون فراگیر در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
صفوی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری 7 هزار و 455 دانشجو از طریق کنکور سراسری در دانشگاه پیام‌ نور استان زنجان پذیرفته شده‌‌اند، ادامه داد: در حال حاضر ثبت‌نام اینترنتی از دانشجوی متقاضی تحصیل در این دانشگاه صورت گرفته است.
وی همچنین در ادامه با اشاره به پذیرش 180 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام‌ نور استان زنجان اضافه کرد: در مقطع کاردانی به کارشناسی نیز 117 دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.
معاون دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان یادآور شد: دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه پیام‌ نور مرکز قیدار ساماندهی شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر  دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان بیش از 25 هزار دانشجو دارد، اضافه کرد: نزدیک به نیمی از این دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه پیام ‌نور مرکز زنجان متمرکز و ساماندهی شده‌اند.
صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 17 رشته و گرایش به مجموع رشته‌های این دانشگاه افزوده شده است، اضافه کرد: با افزودن این تعداد رشته مجموع رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به 100 رشته و گرایش رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به برخی از موفقیت‌های کسب شده توسط دانشگاه پیام‌ نور استان زنجان اضافه کرد: ایجاد سامانه استعدادیابی برای دانشجویان جدیدالورود از اقداماتی است که توسط این دانشگاه صورت گرفته است.
معاون دانشگاه پیام ‌نور استان زنجان ادامه داد: با ایجاد این سامانه استعداد دانشجویان در زمینه‌های مختلف مشخص شده و آنها می‌توانند به شکوفایی استعدادهای خود در زمینه‌های مورد علاقه خود بپردازند.
وی در ادامه از انتصاب رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به عنوان عضو ستاد ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی خبر داد و گفت: حکم این عضویت از سوی استاندار زنجان ابلاغ شده است.
صفوی افزود: این ستاد با هدف حرکت دسته جمعی آموزش عمومی قرآن کریم در جامعه و در راستای اجرای طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی تشکیل شده است.
از جمله وظایف این ستاد تشکیل کار گروه ستادی و دانشگاه‌های شهرستان‌های استان، برگزاری دوره‌های بازآموزی روش تدریس طرح برای اساتید و فعالان قرآنی استان و استفاده از اساتید و مربیان مجرب قرآنی، برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری برای اساتید و دانشجویان و همچنین ارائه گزارش عملکرد مکتوب به صورت فصلی به ستاد اجرایی استان است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول