اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان:

نقدینگی بخش تولید فوری‌ترین ابزار تکمیل ظرفیت‌های خالی است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: تأمین نقدینگی بخش تولید فوری‌ترین ابزار برای تکمیل ظرفیت‌های خالی است.

نقدینگی بخش تولید فوری‌ترین ابزار تکمیل ظرفیت‌های خالی است
حسین قنبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت‌های خالی صنعت کمک شایانی به بحث اشتغال‌زایی مناسب در جامعه می‌شود.
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان با اشاره به درخواست‌های مکرر بخش خصوصی از دولت برای اختصاص ۵ تا 10 هزار میلیارد ریال به این بخش افزود: باید برای بهبود فضای کسب و کار همه در حد توان تلاش کنیم.
رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان رضوی با ابزار تأسف از اینکه مبلغی از خط اعتبار انرژی توسط صنعت‌گران و تولیدکنندگان دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: این مبالغ به صورت ما‌به‌التفاوت از محل حساب خط اعتبار انرژی برداشت می‌شود.
وی تأکید کرد: در حال حاضر بخش صنعت و تولید کشور متناسب با شرایط روز توانمند نیست.
قنبری بیان داشت: همچنین هم‌اکنون تکثر در راه‌اندازی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری نه تنها سبب بهبود فضای کسب و کار نشده‌اند بلکه مشکلات زیادی را نیز در این رابطه به وجود آورده‌اند.
وی با اشاره به وجود بیش از 850 بانک، موسسه مالی و اعتباری و صندوق قرض‌الحسنه در کشور توضیح داد: با این حال مشکل نقدینگی صنایع به هیچ ‌وجه برطرف نشده است.
وی اعلام کرد: با این حال کشوری همچون چین با تنها حدود 60 بانک خصوصی، پشتیبانی‌های بسیار مناسبی را از موضوع تولید در کشور خود انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: همچنین از زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تاکنون کمک شایانی توسط دولت به تولیدکنندگان نشده است.
قنبری با بیان اینکه همچنان منتظر بسته‌های حمایتی مطلوب دولت هستیم خاطرنشان کرد: تاکنون خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بخش‌های مختلف صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور تحمیل شده است.
وی خراسان رضوی را یکی از پرظرفیت‌ترین استان‌های کشور در زمینه تولید و صنعت برشمرد و عنوان کرد: در سال‌های اخیر رتبه صنعتی بودن این استان از رده 60 به رده چهارم رسیده است.
قنبری یادآور شد: حضور بخش خصوصی قوی در این استان به عنوان یکی از عوامل موفقیت این استان در زمینه صنعت و معدن به شمار می‌رود.
وی اظهار امیدواری کرد؛ با راه‌اندازی سرمایه‌گذاری‌های در دست اقدام در طول برنامه پنجم این استان بتواند به رتبه دوم صنعتی کشور دست یابد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول