اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سمنان مطرح کرد:

انجام ‌طلاق‏ در تهران، ثبت در ایوانکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: بسیاری از طلاق‏ها در تهران انجام و در ایوانکی ثبت می‏شود و این امر آمار طلاق را در استان سمنان افزایش داده است.

انجام ‌طلاق‏ در تهران، ثبت در ایوانکی
عباسعلی طالب‏بیدختی در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در سمنان در ریشه‏یابی این مسئله اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال در استان سمنان، 438 واقعه طلاق ثبت شده است.
طالب‏بیدختی ادامه داد: پارسال نیز در این مدت 386 واقعه طلاق در استان سمنان ثبت شده بود که امسال رشدی بالغ بر 13.5 درصدی داشته است، گرچه این وقایع مربوط به داخل و خارج استان می‏شود.
وی در توضیح بیشتر گفت: از مجموع این وقایع، 388 واقعه طلاق مربوط به استان سمنان بوده و 50 واقعه مختص به افراد خارج از استان است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ادامه داد: واقعه‏ای که بین زوج و زوجه، محل تولد، محل صدور و سکونت در استان سمنان باشد، تعداد کمتری از مجموع کل آمارهاست و با این نگاه، میزان طلاق در استان سمنان تنها 51 صدم درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: مشکل اصلی آمارهای طلاق مربوط به ایوانکی بوده و آمار این واقعه در این بخش به دلیل نزدیکی به تهران بالاست.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان افزود: اگر فردی بخواهد در تهران، 75 مترمربع دفترخانه راه‏اندازی کند از لحاظ اقتصادی، تامین کارمند و... در ایوانکی راحت‏تر می‏تواند به فعالیت بپردازد و فردی که در این شهر دفترخانه دارد، در حقیقت ساکن تهران است و به طور غیرقانونی دفتر طلاق را با خود حمل می‏کند و این امر سبب افزایش شمار وقایع طلاق در استان سمنان شده است.
طالب‏‏بیدختی تصریح کرد: در حقیقت طلاق‏ها در تهران انجام و در ایوانکی ثبت می‏شود، گرچه همین مقدار طلاق نیز برای استانی مذهبی همچون سمنان بسیار زیاد است.
وی ادامه داد: تنها یک دفترخانه ایوانکی در استان سمنان وجود دارد که این قبیل اقدامات را انجام می‏دهد، در حالی که براساس قانون باید دفتر طلاق در محل قرار داشته باشد و نباید از حوزه استحفاظی خارج شود، اما احساس مسئولان استان بر این است که دفتر طلاق در این بخش حمل می‏شود.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه سردفتران در حقیقت زیرنظر ثبت اسناد و املاک هستند، گفت: در استان سمنان به طور میانگین روزانه 2.82 واقعه طلاق ثبت می‏شود و نسبت ازدواج به طلاق در این استان، هفت به یک است.
طالب‏بیدختی ادامه داد: این در حالی است که در سال 1358 از هر 37 ازدواج، یک طلاق ثبت می‏شد.
وی ادامه داد: در پنج ماهه ابتدایی سال 89 در مهدیشهر و سمنان 48 طلاق ثبت شده بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به 73 واقعه رسیده و نمایانگر رشد 52.1 درصدی است.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان بیان کرد: در دامغان نیز 78 طلاق در همین مدت در سال گذشته رخ داده بود که امسال رشدی نداشته و بدون تغییر مانده است.
طالب‏بیدختی اضافه کرد: در پنج ماهه نخست سال گذشته در شاهرود، 145 طلاق ثبت شده بود که این تعداد امسال به 197 واقعه رسیده و بیانگر رشد 35.9 درصدی است.
وی ادامه داد: در حالی که پارسال در گرمسار 115 واقعه طلاق رخ داده بود،‌امسال این تعداد به 89 واقعه رسیده و در حقیقت کاهش 22.6 درصدی در راستای پیگیری‏های انجام شده به دست آمده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول