اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سیرجان خبر داد:

فعالیت 28 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سیرجان

خبرگزاری فارس: فرماندار سیرجان گفت: 28 هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در سیرجان فعال هستند.

فعالیت 28 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سیرجان
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان محمدعلی توحیدی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: 28 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سیرجان فعال هستند.
توحیدی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود بیمه پرداختی سه برابر مبلغی است که کشاورزان بیمه‌گذار برای حق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت کرده‌اند.
وی در توصیه‌ای به کشاورزان گفت: کشاورزان از تسهیلات خوبی که دولت در این زمینه برای دلگرمی و رفاه حال کشاورزان انجام داده است، استقبال و نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.
احمد مسعودی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان در این نشست اظهار داشت: خسارات پرداختی به بهره‌‌برداران پسته شامل خشکسالی‌، پوکی محصول و سرمازدگی بود که از صندوق بیمه کشاورزی استان به خسارت‌دیدگان پرداخت شد.
مسعودی خاطرنشان کرد: 71 میلیارد خسارت بیمه به محصولات کشاورزی در سیرجان پرداخت شد.
وی افزود‌: شهرستان سیرجان 56 هزار هکتار باغ پسته و 5 هزار هکتار مزرعه دارد که 17 هزار هکتار باغ‌های پسته و 3 هزار هکتار مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
سید ‌مهدی خیاط‌حسینی مدیر خدمات بیمه کشاورزی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: 84 هزار هکتار باغ‌، 35 هزار هکتار مزارع و زراعت، 19 میلیون قطعه طیور و 600 هزار رأس دام در استان کرمان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: تمام‌ خسارات کشاورزان، باغداران و دامداران استان کرمان پرداخت شده و در سه ماه گذشته 400 میلیارد ریال غرامت و خسارات کشاورزی و مزارع به بیمه شدگان پرداخت شد.
خیاط‌حسینی تصریح کرد: پرداخت غرامت بیمه به کشاورزان استان کرمان فقط تا پایان آذر ماه است و فرصت به دست آمده برای باغداران و کشاورزان‌ استان کرمان تمدید نمی‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول