اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهرنگ:

69 واحد صنفی متخلف در کوهرنگ شناسایی شد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: از ابتدای امسال تاکنون 69 واحد صنفی مختلف در این شهرستان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

69 واحد صنفی متخلف در کوهرنگ شناسایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ستار خیری عصر  امروز در نشست تنظیم بازار این شهرستان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 2 هزار و 700  واحد صنفی در سطح شهرستان مورد بازرسی قرار گرفته است که با اجرای این تعداد بازرسی، اصناف متخلف به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند.
وی افزود: ۳۵۶ مورد گزارش مردمی به ستاد مردمی اعم از مکتوب - شفاهی و تلفنی مبنی بر تخلف صنفی ارائه شده که با بررسی از این تعداد موارد متخلف به دستگاه‎های قضایی معرفی و برخورد صورت گرفته است.
خیری با اشاره به نقش اصناف در رونق اقتصاد کشور، گفت: اصناف یعنی دسته‌های مستقلی از پیشه‌وران که فعالیت مشابهی دارند، در ادوار گذشته به‌ویژه در زمان هخامنشیان اصناف یکی از ارکان اقتصاد در ایران بوده که با گذشت اعصار و قرون متمادی این عضو از جامعه فرآیند تکاملی خود را به تدریج طی کرد.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه امروزه شاهد شکوفایی و نقش آفرینی و حضور پررنگ اصناف در چرخه‌های مختلف اقتصاد هستیم، گفت: بدنه هر اقتصاد از دو بخش خرد و کلان تشکیل شده و همیشه جهت حرکت در این مسیر از خرد به کلان است، به عبارتی ساده تر اقتصاد کلان از خرد نشات می‌گیرد.
وی تأکید کرد: برهمین اساس برای دستیابی به اقتصاد کلان اعم از داخلی و بین المللی همواره باید دولت نقش مداخله گرانه خود را در اقتصاد خرد به تدریج کاهش داده و گام‌های اساسی و موثری را در واگذاری آن به بخش‌های مردمی که همان اصناف است، بردارد.
خیری اضافه کرد: دولت باید علاوه بر کاهش تصدی‌گری، زمینه‌سازی و پیاده‌سازی اصل ۴۴ که مشمولیت اهدافی همچون شتاب بخشی به رشد اقتصاد ملی، گسترش مالکیت مردم، تامین عدالت اجتماعی، ارتقای کارایی بنگاه‎های اقتصادی، افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد ملی، تقلیل بازمالی و مدیریتی، افزایش سطح اشتغال عمومی و تشویق اقشار مختلف مردم به پس انداز و سرمایه گذاری است را فراهم کند.
فرماندار شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: اصناف همیشه در تمام رخدادها، جنبش‌های سیاسی و آزادی بخش همچون انقلاب مشروطه، نهضت تنباکو، نهضت ملی نفت و انقلاب شکوهمند اسلامی بعنوان یکی از ارکان اساسی، نقش ذی قیمتی را از لحاظ‎های مالی و معنوی در پرونده خود به ثبت رسانده است.
خیری تصریح کرد: بطوریکه حماسه‎های بی نظیر آن در قبل و بعد از انقلاب به‎ویژه در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست که همگی نشان از اعتقاد و وفاداری اصناف به اسلام، انقلاب و مرز و بومی است که نقطه به نقطه آن مرهون رشادت‌های دلیرمردان عرصه‎های مختلف شهادت، ایثار و از خودگذشتگی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول