اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یگان حفاظت محیط زیست؛

5 شکارچی متخلف در کاشمر دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از دستگیری پنج شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت این شهرستان خبر داد.

5 شکارچی متخلف در کاشمر دستگیر شدند
محمدمهدی توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست کاشمر که از طریق تماس همیاران افتخاری محیط زیست در جریان حضور یک گروه شکارچی در بخش کوهسرخ قرار گرفته بودند سریعا به محل مراجعه کردند، ‌اظهار داشت: یگان اعزامی با حضور در منطقه شکار و تیراندازی ممنوع سید مرتضی واقع در بخش کوهسرخ با کیمن در ارتفاعات تعداد 5 شکارچی متخلف را که قصد شکار را داشتند غافلگیر و دستگیر کردند.
وی با تاکید بر اینکه افراد دستگیر شده از اهالی شهرستان‌های همجوار کاشمر بودند که با ردزنی وحوش قصد تیر اندازی و شکار در این منطقه داشتند اما با هوشیاری همیاران افتخاری و حضور به موقع یگان حفاظت در این راه ناکام ماندند افزود: از ناحیه این متخلفین یک قبضه سلاح شکاری گلوله‌زنی دوربین دار حرفه‌ای، یک قبضه سلاح ساچمه‌زنی تک‌لول به همراه 9 تیر فشنگ پر دستکاری شده غیر مجاز و تعدادی فشنگ ساچمه‌ای 4 پاره غیر مجاز، دوربین چشمی و دیگر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان این که این افراد پس از تکمیل پرونده برای اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند خاطر نشان کرد: دادگاه عمومی بخش کوهسرخ به استناد ماده 11 و 15 قانون شکار و صید به جرم به شکار در منطقه ممنوعه را هر کدام به پرداخت یک میلیون و 500 هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرده است و مهمات غیر مجاز نیز تحویل دادسرای عمومی و انقلاب کاشمر شد.
وی تصریح کرد: حضور به موقع محیط‌بانان در منطقه و جلوگیری از شکار وصید توسط متخلفین قبل از وقوع جرم نقش موثری در حفاظت از نسل حیوانات وحشی و ذخایر با ارزش ژنتیکی دارد.
مهندس توکلی از تمامی شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست کاشمر اطلاع دهند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول