اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌ها به ضرر تحریم‌‌کنندگان است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عواقب تحریم‌های علیه جهوری اسلامی ایران به ضرر دشمنان و خود تحریم کنندگان ایران باز‌ می‌گردد.

تحریم‌ها به ضرر تحریم‌‌کنندگان است
مهدی مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروزه به عنوان قدرت بزرگ و مستقل در منطقه و جهان و همچنین با توانایی اثرگذاری و قدرت هدایت سایر کشورها در دنیا مطرح است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش فرهنگ‌ساز جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران با در نظر گرفتن ریشه‌های اسلامی و دینی از سطح فرهنگ بسیار بالایی برخوردار است و در دنیا و به‌ویژه در کشورهای منطقه الهام بخش جریانات بیداری اسلامی و مبارزات علیه سرمایه‌داری است.
وی در همین راستا ادامه داد: با توجه به وضعیت ایران در منطقه و جهان، دشمنان نظام و در رأس آن‌ها آمریکا و همچنین انگلیس نیز که همواره در راستای منافع آمریکا حرکت می‌کند سعی در ایجاد مشکلاتی برای کشور دارند و برای رسیدن به این مقصود هرکاری که از دستشان بر بیاید انجام می‌دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به موقعیت مناسب کشور اظهار داشت: با وجود این‌که تهدید‌ها و تحریم‌ها در کشور بی‌اثر و بی‌مسئله نیستند اما به سبب این‌که موقعیت جمهوری اسلامی ایران از هر لحاظی مناسب است، اجرای این تهدیدها و تحریم‌ها مشکل عمده‌ای برای این کشور به وجود نمی‌آورد.
مهدی‌زاده با اشاره به اعتراض اخیر دانشجویان به عملکرد انگلیس در مقابل سفارت این کشور در تهران اظهار داشت: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران انگلیس همیشه عنوان کشوری که سعی در ایجاد مداخله در امور داخلی کشور و همچنین اقدامات خراب‌کارانه علیه نظام دارد در بین عموم اقشار جامعه مطرح بوده است.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اعتراض اخیر دانشجویان را امری منطقی و طبیعی ارزیابی کرد و گفت: اقدام اعتراضی اخیر دانشجویان با توجه به اعمال اخیر غیر دیپلماتیک و رذیلانه انگلیس در کشور که جهت‌گیری بر ضد منافع جمهوری اسلامی ایران داشته است، منجر به اعتراض منطقی و عاقلانه دانشجویان ایرانی به سیاست‌های این کشور در رابطه با ایران شد.
وی اعتراض دانشجویان را کاملا قابل توجیه عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان کشور قشری هوشیار و شجاع و در عین حال احساسی و عاطفی هستند که اقدام اعتراضی آن‌ها با توجه به عملکرد انگلیس در کشور به‌ویژه در سال‌های اخیر کاملا قابل توجیه و دفاع است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی برخورد انگلیس را با حرکت اعتراضی دانشجویان ایرانی مناسب ندانست و اظهار داشت: جنبش‌های خودجوش اعتراضی به سیاست‌های یک کشور در داخل کشور دیگر امری طبیعی و برحق مردم است و با توجه به رأی مثبت مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش روابط با انگلیس و عملکرد ناصحیح این کشور، اقدام انگلیس نسبت به اخراج دیپلمات‌های ایران از این کشور پاسخی نامناسب به اعتراض دانشجویان ایرانی بود.
مهدی‌زاده با اشاره به رأی مجلس شورای اسلامی در راستای کاهش روابط با انگلیس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد منعکس کننده نظرات و افکار عمومی جامعه رأی به کاهش و نه قطع کامل روابط با کشور انگلیس داد ولی با توجه به پاسخ نامناسب انگلیس و اخراج دیپلمات‌های ایرانی از این کشور، جمهوری اسلامی ایران نیز متناسب با این حرکت خصمانه اقدام می‌نماید.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاریخ نشان داده است که رابطه با انگلیس چیزی جز نفاق، خراب کاری، دردسر و ضرر علیه نظام به همراه نداشته‌ است و با توجه به جنبه‌های منفی وجود رابطه با این کشور، قطع کامل روابط و تهدید به ایجاد تحریم‌ها علیه ایران نمی‌تواند اثرات منفی عمده و مشکل سازی برای جمهوری اسلامی ایران به‌وجود بیاورد.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول