اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

تحریم‌های اروپا اقتدار ایران در منطقه را تهدید نمی‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با اشاره به غیرت و شهامت ملت ایران در زمینه دفاع از میهن اسلامی خویش، گفت: با این وجود، تحریم‌ها و یاوه‌‌گویی‌های استکبار و اروپا مبنی بر حمله نظامی، تهدیدی محسوب نمی‌شود.

تحریم‌های اروپا اقتدار ایران در منطقه را تهدید نمی‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر، با اشاره به اقدامات اخیر انگلیس علیه کشورمان اظهار داشت: اقدامات اخیر انگلیس علیه ایران نشانه ضعف آن کشور است و آنها با این اقدامات مانعی در زمینه رسیدن ایران به جایگاه واقعی آن در جهان نیست کما اینکه اقتدار ایران اکنون در جهان زبانزد است.
وی افزود: ایران از عظمت و اقتدار ویژه‌ای در جهان برخوردار است و تهدیدات پوچ دشمنان زمینه‌ای برای ترس ملت از آنان نیست و کسی نمی تواند منابع خدادادی و از جمله نفت آن را تحریم کند چرا که کشورمان از هر لحاظی دارای قابلیت‌های بالقوه‌ای است.
خطیب نماز جمعه شهر سنندج با اشاره به اینکه جهاد از احکام الهی خداوند است، تصریح کرد: جنگ علیه کفار جهاد است و باید همه برای دفاع از کیان اسلامی کشورمان آماده جهاد باشیم.
ماموستا مجتهدی در ادامه خاطرنشان کرد: جهاد در برابر استکبار، رژیم غاصب صهیونیستی و سایر دشمنان اسلام واجب و وظیفه همه مسلمانان است.
وی با استناد به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام که باید یهود از جزیره العرب بیرون رود، اضافه کرد: جهاد در مقابل کفار و یهودیان وظیفه‌ای الهی و اسلامی است.
امام جمعه شهر سنندج در ادامه به فضیلت ماه محرم‌الحرام اشاره کرد و گفت: در این ماه درس آزادگی، اخلاص و عبودیت نهفته است و مردم باید به فضیلت‌های این ماه پی ببرند و از آنها سرمشق بگیرند.
ماموستا مجتهدی با اشاره به شخصیت امام حسین(ع) گفت: آن امام با شهادت خود درس غیرت، شجاعت و آزادگی به مسلمانان آموخت و یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) و یاران آن حضرت احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی خاطرنشان کرد: پیروان واقعی امام حسین(ع) آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و آنان احکام الهی و شعائر اسلامی را در بین مردم ترویج و برای نهادینه کردن آن تلاش می‌کنند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول