اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ذوالنور:

غرب نیازمند ایران است/ غربی‌ها بیشترین ضرر را از تحریم ایران متحمل می‌شوند

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: ایران نقش ارزنده‌ای در منطقه داشته و غرب نیازمند ایران است.

غرب نیازمند ایران است/ غربی‌ها بیشترین ضرر را از تحریم ایران متحمل می‌شوند
حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در کشور با هیچ کشوری قطع رابطه نداشته‌ایم.
وی با اشاره به قطع روابط با رژیم آپارتای در آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی، گفت: با تغییر و انقلاب در آفریقای جنوبی امروز شاهد روابط بسیار خوبی با این کشور هستیم.
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، افزود: رژیم صهیونیست را مجهول دانسته و به رسمیت نمی‌شناسیم و ارتباطی نداریم.
ذوالنور با تاکید بر اینکه در حال حاضر با هیچ کشوری قطع رابطه نداریم، یادآور شد: آمریکا و برخی از کشورهای غربی به‌ویژه انگلیس که با آمریکا هم‌پیمان هستند از همان ابتدا با جمهوری اسلامی ایران خصومت‌هایی داشتند.
 
* گورستان نظامی انگلیس در جنوب ایران مستند است
وی اقدام‌های انگلیس در دوران مشروطه، نهضت تنباکو، حمایت از رژیم پهلوی و شیطنت‌های این دولت در طول انقلاب اسلامی را در حافظه ملت ایران فراموش نشدنی خواند و گفت: گورستان نظامی انگلیس در جنوب ایران مستند است.
ذوالنور با بیان اینکه دولت انگلیس پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با دشمنان انقلاب همراه بوده، افزود: دولت انگلیس در تحریم‌ها علیه ایران مشارکت داشته و همواره یک طرف دیپلماسی فعال علیه ایران بوده است.
 
* از قطع رابطه با انگلیس ضرر نمی‌کنیم
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با بیان اینکه انگلیس هیچ‌گاه با ایران دوست نبوده، ادامه داد: ما از قطع رابطه با انگلیس ضرر نمی‌کنیم.
وی تصریح کرد: اتفاق تازه‌ای رخ نداده و از ابتدا هم انگلیس از سر دوستی با ایران رابطه نداشته و در حقیقت یک لانه جاسوسی از ایران کم شده و محیطی که برای جاسوسی بود بسته شده است.
 
* غرب نیازمند ایران است
ذوالنور با اشاره به چشم‌انداز روابط ایران و انگلیس در آینده نزدیک، ابراز داشت: در کوتاه مدت این روابط تیره‌‌تر می‌شود.
وی عنوان کرد: فعال بودن سفارتخانه‌ها به حضور دیپلمات‌ها بستگی دارد و سفارت خالی از دیپلمات غیرفعال است.
این مسئول با بیان اینکه در قضیه دادگاه میکونوس کشورهای غربی خودشان سرافکنده به ایران برگشتند، یادآور شد: ایران کشوری بزرگ و قدرتمند است و نقشی که در منطقه دارد بی‌بدیل بوده و غرب نیازمند ایران است.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به نظرات سیاست‌مداران غربی، اضافه کرد: سیاست‌مداران غربی اذعان دارند سال‌‌هایی که غرب و آمریکا روابطش با ایران تیره بوده چیزی از ایران کم نشده است.
 
* غربی‌ها بیشترین ضرر را از تحریم ایران متحمل می‌شوند
دوالنور با بیان اینکه تحریم‌ها کار را برای ما دشوار کرده، افزود: غربی‌ها بیشتر از تحریم‌ها ضرر دیده‌اند و رنج می‌کشند.
وی گفت: دانشجویان ما ایدئولوژی و اعتقادمحور هستند و محل توطئه را گرفتند و این حداقل کاری بود که در برابر اقدام‌های انگلیس انجام شد.
دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با تاکید بر اینکه تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان کار عجیبی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها نباید از این کار شوکه شوند.
این مسئول اضافه کرد: دانشجویان ایرانی اخلاق‌محور عمل کردند و با روحیه انقلابی با حضور پلیس، سفارت انگلیس را ترک کردند.
 
* ضد انقلاب اجیر انگلیس است
وی با اشاره به سکوت پلیس انگلیس در حمله ضد انقلاب به ساختمان سفارت ایران در انگلیس، بیان داشت: ضد انقلاب اجیر شده دولت انگلیس است.
ذوالنور در پایان اذعان داشت: انگلیس سال‌ها حامی ضد انقلاب بوده و ضد انقلاب باید حمایت‌های غرب را جبران می‌کرد و در این مسئله با جهت‌دهی انگلیس ورود کرد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول