اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

هیچ هراسی از تهدیدها و تحریم‌های انگلستان نداریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت:‌ دولت مزدور و مستکبر انگستان حقیرتر از آن است که بخواهد ما را با تحریم و تهدید بترساند.

هیچ هراسی از تهدیدها و تحریم‌های انگلستان نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از کارهای ائمه اطهار این بود که به مردم بفهمانند که دنیا و مال اصل نیستند، گفت: این نگاه غلط در طول تاریخ سبب تقابل حق و باطل شده و بسیاری از فجایع و خسارت‌ها به دلیل این دید غلط پیدا شده است.
وی ابراز داشت: نمونه روشن آن تقابلی بود که در کربلا اتفاق افتاد و ما در ماه محرم به سوگ سالار شهیدان نشسته‌ایم و امام حسین (ع) تلاش کرد که این دید غلط را از یزیدیان و لشکریان او بگیرد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: عمر سعد نیز به خاطر مال دنیا، ریاست و زن و فرزند چنین عمل شنیعی را در کربلا مرتکب شد و در نهایت او در یک جنگ نابرابر مردان خاندان بنی هاشم را به شهادت رساند و شهادت امام حسین(ع) را رقم زد.
این مسئول در ادامه با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: عزاداری برای اباعبدالله به طور ریشه‌ای و اصولی در تاریخ و جان شیعه حفظ شده و هر خطر و تهدیدی که در برابر این عزاداری قیام کرده شیعه در برابر آن مقاومت کرده است.
سعیدی تصریح کرد: به برکت این مراسم‌ها و برنامه‌های عزاداری مردم با قیام اباعبدالله آشنا شده و اعتبار، عزت، شرف و کرامت خود را حفظ کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه قیام و انقلاب ما مدیون این نهضت پر برکت است، افزود: در ایام عاشورا طوفانی از عاطفه و احساسات شکل می‌گیرد و در این فضای عاطفی باید مسائلی که به اعتقادات مردم به ویژه جوانان مربوط می‌شود تبیین شود.
امام جمعه قم با بیان اینکه ارتقا اخلاقی و اعتقادی مردم باید در این مجالس رقم بخورد، تاکید کرد: مجلس اباعبدالله الحسین (ع) باب رحمت بسیاری است و خروجی این مجلس باید حساب شده باشد و کسی که وارد مجلس اباعبدالله می‌شود باید وقتی خارج می‌شود بر اعتقادات او افزوده شده باشد و به ندای هل من ناصر اباعبدالله متناسب با زمان خود پاسخ دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: حمایت از ولایت فقیه یک از مصادیق لبیک گفتن به ندای هل من ناصر اباعبدالله است و امر به معروف و نهی از منکر نیز یکی از اصول شکل گیری واقعه عاشورا است که امروز باید به آن توجه کرد.
سعیدی با اشاره به اینکه در بحث معروف و منکر نباید جای اصول و فروع را با یکدیگر عوض کنیم، افزود: امام حسین(ع) در داستان کربلا ام الفساد را حکومت یزید دانستند و آن را نشانه گرفتند.
این مسئول با اشاره به اینکه اباعبدالله به دعوت مردم کوفه لبیک گفتند، خاطرنشان کرد: در نتیجه نهضت امام حسین (ع) سرمایه‌ای برای تمام نهضت‌هایی که بعد از ایشان شکل گرفتند مهیا شد.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س)‌ با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله مدرس بیان داشت: او در شرایط حساس و بحرانی یک تنه در برابر روس و انگلیس استعمارگر و رضاخان مستبد ایستاد و از حقوق ملت شجاعانه دفاع کرد و در این راه به شهادت رسید.
وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی نسبت به این شخصیت بزرگوار توجه و عنایت ویژه‌ای شده است، گفت: راه این شخصیت عظیم الشان دستمایه نمایندگان مجلس است و به همین دلیل روز دهم آذر روز مجلس نام‌گذاری کردند و نمایندگان مجلس نیز در آستانه سالروز شهادت آن مجتهد والامقام طرح کاهش روابط با انگلیس را تصویب کردند.
سعیدی با اشاره به اقدامات خصمانه انگلستان تاکید کرد: کمتر دولت، ملت و مجلسی هستند که جرات کنند که علیه دولت استعمارگر انگلیس موضع بگیرند، این موضع گیری مجلس درسی است که نمایندگان مجلس از مکتب عاشورای حسینی گرفتند و تجربه‌ای است که از سیره خمینی کبیر آموختند.
وی اضافه کرد: عده‌ای از مردم هم که از دخالت‌ها و سیاست‌های خصمانه دولت انگلستان به ستوه آمده بودند، از پلیس و موانع عبور کردند و وارد سفارتخانه شدند و حرکت تعدادی از مردم ربطی به موضع رسمی نظام ما ندارد.
امام جمعه قم بیان داشت: دولت متکبر و مغرور انگلستان بداند که ما 32 سال است که در تحریم هستیم و به خوبی آموخته‌ایم که چگونه در شرایط تحریم به راه خود ادامه دهیم و با تبعیت از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همت دانشمندان و مردم عزیز در این سال‌ها با وجود تحریم‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه دولت مزدور و مستکبر انگلستان حقیرتر از آن است که بخواهد ما را با تحریم و تهدید بترساند، گفت: آمریکا و انگلستان امروز مهره‌های خود در خاورمیانه را از دست داده‌اند و فریاد اعتراض ملت خودشان بلند شده است و آنها برای فرافکنی می‌خواهند مشکل را از داخل حکومت خود دور کنند.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه این دولت‌ها جز برای رژیم صهیونیستی برای کشور دیگری ارزش قائل نیستند، افزود: کسی می‌تواند که توقع رفتار دیپلماتیک داشته باشد که خود به مردم دیگر کشورها ظلم روا ندارد.
این مسئول یادآور شد: ملت ایران از موضع قدرت ملتزم به رعایت قوانین بین المللی است و با کسانی که با ما متکبرانه، مغرورانه و ظالمانه بخواهند برخورد کنند به شدت برخورد خواهند کرد.
سعیدی خاطرنشان کرد: ضمن تذکر به کسانی که معترض به سیاست‌های دولت انگلستان هستند می‌گوییم که باید اعتراضات در چارچوب شرع و قانون انجام شود و این اعتراضات به گونه‌ای نباشد که دشمن ظالم در پی این اعتراضات مظلوم نمایی نکند.
وی اذعان داشت: از هر اقدامی که در چارچوب قانون از عزت ایران اسلامی، شیعه و مردم مظلوم جهان باشد حمایت کرده و با کسانی که بخواهند با عزت، شرف و دین ما بازی کرده و در مقابل ما بایستند قطع رابطه کرده و از هیچ کس واهمه‌ای نداریم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول